tisdag 2 juni 2009

Hallå ja

Sofie. Kära lilla Sofie. Jag kunde inte skriva någon kommentar på din blogg då det hängde sig. Jag vill säga så mycket. Kämpa. Känns lite synd att vi inte får ses där och kanske gå igenom det tillsammans. Din blogg hjälper mig enormt när jag läser hur det är att vara där. Så även om jag aldrig kommenterat din blogg så finns du ibland i mina tankar.

Hej! Ny dag idag! Och vilken dag! Linns student! Och Lucas (tvillingbrodern). Och jättemånga flers. Men vad kul! Jag vaknade för en liten stund sedan och upptäckte att jag somnat med min laptop bredvid mig, på. Hehe. Annars hade jag aldrig börjat skriva blogg när jag fortfarande är en omkringående liten sömnzombie.

Såhär såg frukosten ut på semestern. Det var gott och jag tänkte inte jättemycket på vad som var i
Mina rum ser ut som slagfält. Jag blir ledsen. Det ska vara städat till kl. 16 idag. Blä. Och jag ska hinna göra mig iordning till studenterna och så också. Och som ni vet, jag är inte det snabbaste strået i stacken! Så får väl börja nu.. Med en frukost. Det är något jag alltid äter. Annars hade jag varit mer eller mindre slutkörd under dagen. Det är också det enda jag anser som jättebra just nu. Sen slänger jag väl i mig nåt som verkat okej. Hungern och orken får bestämma. Men mätt, det vill jag inte vara. Snälla kropp, förstå, kämpa mot mitt huvud. Orka lite till.

Nu, havregrynsgröt med äppelmos, ett glas ProViva, en Actimel och lite vatten och mycket kanske lite mjölk. Som ni kanske ser så har jag magproblem. Det är väl den som först börja spöka när man inte sköter sig ordentligt.

/Mindy

Inga kommentarer: