söndag 20 juli 2008

Angry

Jag är arg nästan hela tiden. Ännu mer trött. Sur. Icke glad. Vill börja gråta lite titt som tätt. Nej, inte PMS-besvär. Är nämligen lyckligt lottad och slipper kvinnogrejs en gång i månaden. Och nej, inte gravid heller. Omöjligt. Så varför är jag då så arg och trött hela tiden?

Min kära mor liknade det med en utbrändhet. Jag sliter nämligen arslet av mig i skolan och pluggar hela tiden. All trötthet och all energi jag lagt ut på skolarbeten kommer igen nu kanske. De som gått in i väggen vill ju bara sova hela tiden och vilar jättemycket samtidigt som de kan vara jättearga och viljelösa. Precis så känner jag mig. Det kan ju va så att jag gick mot väggen, och sedan vände precis innan jag skulle kraschat totalt och är på tillbakavägen nu. Jag vet inte vad det är. Jag känner bara att jag aldrig riktigt är nöjd, glad eller belåten. Ärligt talat är det hur tråkigt som helst att leva så. Vad är det som har hänt och när hände det?

Snart smäller det!

/Mindy

Inga kommentarer: