tisdag 8 juli 2008

Skrik

Lunchen med pappa var mysig, det regnade jättemycket när vi körde och det var en bra övning också. Man ser knappt när man ska kolla i dem yttre backspeglarna. Jag tog iaf en rostbiffssallad och pappa en baguette med brieost och salaaaami (haha, vill gärna höra detdär igen!).

Jag kunde inte hålla kameran speciellt stilla utan blixt som ni märker, folk satt dessutom och kollade så jag ville få det gjort snabbt..

Hoppas allt blir skoj nu när jag åker (ska till min kusin i Växjö imorgon och gå ut på kvällen, sen ska jag till Oskarshamn och träffa två vänner där) även om det mesta som kan gå fel faktiskt har gjort det hittills. Blir alltid så nervös när jag ska någonstans även om jag rest tusen gånger innan och vet antagligen mer än någon annan hur man tar tåg och buss, flygplan är jag inte lika säker på dock, kollar aldrig vart vi går riktigt där inne bland alla terminaler, gater och incheckningsdiskar.

Varit supersur idag. Stör mig när folk förstör sig själva och ändå förnekar det. Tecknena är så tydliga och jag mår bara dåligt när jag ser det, så blir jag helt tyst och sur. Mamma fick ta lite surhet av mig innan också när jag inte fick igång kameran riktigt. Finns visst nån inställning där man tar bort själva blixtmenyn helt och hållet, så att knappen inte fungerar att trycka på. Efter att pappa hade suttit och knappat på den i 20 minuter så fick han igång blixtmenyn och blixten kunde användas igen. Nu vågar jag knappt röra skrället, vill inte att nåt ska pajas igen. Vet ni hur man låser blixtmenyn, så att knappen inte går att använda (blixtknappen)?

Är alldeles supertrött nu. Och ledsen. Kan jag inte bara vara en glad människa och inte så surig jag blir när det inte funkar för mig. Tycker synd om mamma och pappa som får stå ut med mig. Ändå är dem så underbara mot mig hela tiden. Okej, så hemsk är jag inte. Bara ibland, en sen kväll då hungern gör sig påmind, ögonlocken känns tunga och någonting inte fungerar, då PANG! Nää. Måste nog vara lite snällare mot mig själv också. Men att bli snäll mot mamma och pappa står högre på önskelistan.

Nu ska jag packa i det sista och sen läsa, fast det lär inte behövas eftersom att jag är supertrött redan. Kanske tar med laptopen för mer uppdateringar och bilder under resans gång.

Kramar från en Mindy

Inga kommentarer: