tisdag 5 maj 2009

Jag har blivit sjukskriven

Idag har jag haft en av de mest konstigaste dagarna i mitt liv. Jag hade ett muntligt anförande i Svenska B, Nationella Provet. När jag satt där inne, lyssnade på alla, kände jag ångesten krypa upp ur mig. "Åh nej, inte här, inte nu" tänkte jag. Men det var inget att göra åt, lämnade rummet och fick ett fint stöd av klasskamrater. Tog "antiångesttablett" och mådde lite bättre. Gick in i rummet, höll i mitt anförande. Pratade om tonåringar, hur det är att vara tonåring idag. Jag förklarade att jag fick en ångestattack, och mot slutet började jag också tala om varför jag börjat få dessa. Att det beror på många saker, och till en del av min klass jag går i nu. Många blev rörda av mig, där jag stod och lipade inför dem och till slut nästan hackade ut orden ur mig eftersom jag var så ledsen. Men jag fick ut det. Vilken frihet.

Väl ute, träffade jag på en lärare som tog hand om mig en liten stund. Det var skönt. Jag har pratat med min mentor, han sjukskriver mig från skolan efter onsdag nästa vecka. Så jag ska göra plugget hemma och skicka in till mina lärare.

För att verkligen ladda upp batterierna så ska jag åka bort i två veckor och få komma bort från allt här. Så att jag kan vilja ta studenten och vara riktigt glad och inte känna att jag gör det för att jag måste.

Vilken dag alltså.... Nu är det plugg som gäller!

/Mindy

Inga kommentarer: