onsdag 7 december 2011

Ansikte

Förra inlägget blev tydligen inte publicerat! Men det jag skulle tipsa egentligen blir vid ett lite senare tillfälle. Däremot får ni ett annat.

Nu när det är kallt och blåsigt blir ansiktet utsatt för yttre påfrestning och det är uttorkande för den känsliga huden i ansiktet. Därför ska du inte tvätta ansiktet på morgonen utan behålla ditt naturliga försvar för huden vilket är fettet som produceras under natten eller dagen. Du kan tvätta ansiktet på kvällen innan du går och lägget dig och lägga en fet nattcréme som verkar under natten.

Vill du tvätta ansiktet ändå på morgonen ska du se till att lägga en täckande men tunn
ansiktsolja i ansiktet efter tvätten och ovanpå det din vanliga dagcréme. Jag kan tipsa om mina favoriter som är från märket Maria Åkerman (före detta Dermanord) som är
svenskproducerat. Tvätten för känslig hy jag använder heter Cleansing Milk Gentle, 250 ml för 195 kr.


Oljan heter Royal Facial Oil Neroli, 30 ml för 295 kr och till
sist ansiktscrémen jag
använder heter Face Lotion, 100 ml för 250 kr. Mycket bra prisvärda produkter! Här är adressen till
hemsidan är http://www.dermanord.se/

Efter ansiktstvätten är det bra att använda ansiktsvatten, jag har ett från ett annat märke.

Inga kommentarer: