måndag 5 december 2011

Punktförbränna fett hade varit bra

Gah. Jag är uttråkad. Har för mycket tid idag. Skulle bokat in besök idag, glömde bort det bara. Sen resten av veckan är det tre läkarbesök, ett för mig och två för Othilia. Om jag bara kunde hitta den ena lappen! Tror jag kommer ihåg vilken tid det är men är inte heeelt hundra.

Undrar hur svårt det är att få bort magfettet efter en graviditet? Det går ju inte punktförbränna bort fett från kroppen även om det hade varit trevligt. Då hade magen fått sig en omgång, lår/höfter och överarmarna. Ja, that's about it. Sen hade jag varit nöjd. Men det vet jag att jag inte hade varit. Har vägt under mina drömmål och känt mig väldigt olycklig över mitt utseende. Det bra är att jag var medveten om det då till och med, jag kände verkligen "jaha, är det såhär det är att vara skinny? Jag är ändå inte lycklig". Ingen, absolut ingen raggade på mig då. Fick inte en enda komplimang på en hel sommar. Då vägde jag 50-51 kg. Nu väger jag 86 kg. 36-37 kilos skillnad. Det är en del det. Wow. Jag har då cirka 21 kilo kvar till mitt mål på 65 kg. Men jag hade gärna vägt 60 också. Vi får väl se hur svårt det kommer att vara.

Jäkla blåsigt väder ute, vill promenera men är faktiskt för lat för att gå ut när det är regnigt och blåser storm. Solen skiner i alla fall, det är vackert!

Ja, ni kan få följa med på min viktresa förresten! Jag skriver varje måndag hur läget är i stora drag och ni får veta vikt samt mått om jag har kollat upp det. Ni kommer ju få läsa om det i veckorna också men måndagar kan vara min rapport-dag. Japp, då säger vi så!

Inga kommentarer: