lördag 10 december 2011

Trashtalk

Gosh, måste kasta lite smuts nu över en fd. klasskamrat som är lite koko. Vi möttes på ett köpcentra där denne jobbar igår då jag och min lilla familj var på julklappsjakt. Det var ett tja och en kram, lite kallprat om vad som hänt. Klasskamraten fick då veta att jag är mammaledig och bara "oh, är det kul då?" och jag svarade ja. Sedan pekade jag på min sambo och Othilia som satt två bord ifrån. Hon kollade lite snabbt och sa "jaha". Sedan presenterade hon mig för sin pojkvän och vi snackade en liten stund. Sedan sa jag, stolt som jag är, "vill du inte titta på min bebis?". Jag menar, man borde väl åtminstone vara lite intresserad, eller i allafall låtsas för de stolta föräldrarnas skull att man vill se på deras underverk.

Hon svarar i vart fall "jag har bara en kort rast, har bara en halvtimme. Det är allt jag får". Buhuu för dig? Men hon följer motvilligt med och tittar, hälsar på min sambo och står väl kvar i 40 sek innan hon ursäktar sig och går tillbaka till sin plats. Sedan är hon säkert kvar där borta 15 min till? Hade du inte bråttom? Vad hände? Så otroligt ointresserad! Men ändå skulle detdär "ja men jag mailar dig, vi måste ju ses" och "har du kvar mitt nummer, vi får ju träffas!" dyka upp under samtalets gång. Jaså, måste vi verkligen träffas? Båda två vet att vi inte kommer att höra av oss.

Ett tips, ljug lite bättre nästa gång ;) Okej om man är ointresserad av någon annans avkomma, fine, men blanda inte in det typiska "måste ses"-snacket då. Blä. Spyr på sånt. Man måste aldrig ses.

Inga kommentarer: