måndag 12 december 2011

Läskigt sant

Gjorde ett test på iForm där man testade om man är introvert eller extrovert. Jag blev introvert och svaret stämmer överrens på mig, läskigt mycket överrens. Det enda jag kan tycka är lite fel är att jag tänker innan jag talar, ofta gör jag det men inte alltid. Det kan ta lång tid innan jag yttrar mig för att jag tänker ut vad jag vill ha sagt. Men jag gillar verkligen att diskutera och snacka en massa! 6 pers åt gången är max för vad jag egentligen känner mig bekväm inför. Här är mitt svar! Vill du också göra testet är länken här http://iform.se/testa-dig-sjalv/test-valbefinnande/test-ar-du-introvert-eller-extrovert

DU ÄR INTROVERT

Du är övervägande en introvert person och har en tendens att vara inåtvänd. Du hämtar energi från ditt inre liv av tankar, reflektioner och beslut.

Du uppfattar det som störande och överväldigande att ha för många människor omkring dig. Du föredrar samtal som går på djupet med en person åt gången.

Du tänker efter innan du svarar och tycker inte om att bli avbruten. Du är ansvarsfull, kreativ och har starka analytiska förmågor.

Din introverta hjärna
Din hjärna har låg tolerans för signalämnet dopamin. Därför blir du nervös och utmattad när det frigörs för mycket dopamin, som till exempel vid sociala tillställningar.

Introverta personer reagerar positivt på det lugnande ämnet acetylcholin som frigörs när du till exempel läser eller tecknar.

Inga kommentarer: