fredag 22 januari 2010

Finurlige pappa

Hej. Jag sov gott inatt. Jag kunde förstås inte låta bli pappa-mappen jag gjorde på skrivbordet i datorn. De fina bilderna. Ska visa er den bilden där pappa är i sitt esse. Det finurliga leendet när han ville visa något nytt han köpt, eller nåt vi inte visste hur det fungerade. Den bilden kommer upp i detta inlägget.

Min finurlige pappa i somras i Toscana, Italien. Han pillar med sin kamera och har säkert tagit nåt fint kort!

Jag och baby har städat idag. Mamma var iväg på jobbet imorse tills nu. Igår sa hon att vi skulle röja lite idag, moster Gunilla kommer idag. Så vi dammsög, torkade alla ytor, plockade undan allt i köket, tog bort julblommor/vissna blommor, tömde diskmaskinen osv osv. Mamma blev superglad! Känns skönt. Det var inte så svårt att ta i disktrasan (haft lite disktrasefobi innan). Så från och med nu ska jag börja städa mera i hemmet och inte i mina rum enbart. Det var kul o se hur fint det blev och hur lätt det var. Pappa gillade ordning så det ska jag hålla upp till honom.

Inga kommentarer: