fredag 5 december 2008

Första dagen på jobbet

Jobbet gick kanonbra och det var rätt roligt. En timme bara svischade förbi men sen upptäckte jag klockan framför ögonen på mig och stirrade på den vart femte minut, fick tvinga mig själv att kolla ned i postbandet :P I min grupp var alla väldigt tystlåtna och skraja, förutom dem jag hamnade bredvid som skämtade hur mycket som helst, hehe! Och en familjevän till familjen Söderqvist som jag tog mod till mig att börja prata med. Det var ett smart drag då hon ville ses utanför posten imorgon så vi går in tillsammans, hihi sådant säger man inte nej till om man inte hittar!

Måste berätta en skojig sak som hände igår när vi jobbade. En kille i min grupp stod på andra sidan om bandet där jag jobbade och rensade bort fladder. Så sa tjejen bredvid mig att han skulle trycka igång bandet på gummilisten som är under bandet. Han letade och letade, letade, blev rosa i huvudet, frågade vart listen var, letade, kollade under bandet, letade, blev mer rosa i huvudet, frågade en gång till, satte sig på golvet, letade, letade, och letade lite till. Till slut var han helt knallröd i huvudet och jag kunde knappt hålla mig från att fnissa för det är jättelätt att hitta gummilisten. Men till slut, efter att hon typ slängt sig över banden och verkligen peeeeekat "häääär äääär deeeen!" då fattade han och gick därifrån. Hihihihi nu får jag fnissa för nu hör han inte :D

Ska gå i stan med Liffe senare idag och handla fler julisar samt jobba ikväll igen. Ska skriva ett inlägg om min dröm jag hade i natt nu.

/Mindy

Inga kommentarer: