söndag 19 april 2009

Helgen i korthet (jag har hållt i en groda! bildbevis!)

Härlig helg! Jag har hunnit med en del roliga saker kan jag meddela er! I fredags hade jag den mest skrattfyllda dagen på evigheter, helt otroligt som jag skrattade alltså. Allt var roligt, och jag njöt verkligen. Fick lära mig ett nytt spel, ett kortspel som heter Tjuv och det var jättekul. Sedan spelade vi backgammon hemma hos familjen Söderqvist. Basket har spelats och även andra kortspel. Brottning i trädgården var också även på schemat igår.

Senare på kvällen hade Alexander inflyttningsfest i Kävlinge. Vi bjöds på förrätt, huvudrätt och efterrätt så det var riktigt smaskigt. Hans morbror hade varit snäll och hjälpt till med maten (eller gjort den helt själv). Tjuv introducerades för personerna på festen och verkade uppskattas vad jag vet iaf. Tyvärr var jag och Martin sådär riktigt bamsetrötta så det blev ingen sen natt där inte. Jag var nog tröttast iofs, jag kunde knappt hålla ögonen öppna när vi spelade kort och kände mig riktigt urtråkig som knappt orkade öppna munnen för att prata så jag ville hellre åka hem lite tidigare än att sitta och somna på en fest.

Här har jag vält krukan så att grodis kunde hoppa ut


Här låtsaspussar jag den

Idag hittade jag en stooor groda i en kruka! (bilder ovan) Jag vågade till och med peta på den för att sedan våga mig på att lyfta upp den! Jag är riktigt stolt över mig själv ska ni veta då jag är väldigt rädd för kletiga djur, och ja, sen var lite slajmig.

Annars har jag solat, spelat basket, lagat mat till familjen Söderqvist, spelat kort, backgammon och utfört en helkroppsmassage på en timme på en (förhoppningsvis) nöjd Kyckling. Har prov på den på onsdag så gäller att öva!

Jag har faktiskt inte känt mig något ledsen alls denna helgen och det är jag riktigt glad över :) Haft saker att göra hela tiden så har inte riktigt funderat så mycket. Härligt! Men jag vet, ska inte bli för glad, jag vet att det kommer dagar som är sämre som kommer kännas ännu sämre eftersom jag känt mig så uppåt denna helgen. Kanske är den ökade dosen av min medicin som börjat kicka in?

/Mindy

Inga kommentarer: