måndag 13 april 2009

Summering av lov + lite extra

Jahapp. Så var lovet då slut. Det har varit ett bra lov. Mycket roligt såsom basket, solning, läsning, kortspel, backgammon, mys, påskäggsbyte, cykelrundor, shopping, tjejdag, och ett mysigt restaurangbesök. Det har även varit endel "viktiga saker" som gjorts t.ex. så har jag jobbat en dag, pluggat (dock lite men har gjort mycket på den lilla tiden jag väl gjorde något), sökt kurser på Lunds universitet och ytterst en liten städning.

Det har varit enbart bra skulle jag kunna påstå och mena. Det är bara nu som jag inte håller eller orkar längre. Min kraft och ork är slut och jag vill bara krypa ned och sova lite. Skola imorgon så det vore väl inte helt fel att sova tidigt? En ny tungande sak är en bok jag köpte i veckan som handlar om ätstörningar. Den är riktigt jobbig. Även om det inte alltid syns utåt kan man ha det ett helvete inne i huvudet med alla tankar. Idag svämmade det över och jag känner att jag inte orkar. Låt alla problem äta upp mig. Gör det bara. För jag orkar knappt stå emot längre. Och ja, jag brukar vara stark. Men nu vet jag inte. Jag blir bara svagare och svagare ju mer insikt jag får om allt.

/Mindy

2 kommentarer:

Kycklingen sa...

Följ dom orden jag sagt till dig. Samt luta dig på mig när du behöver det. Det kommer vi båda behöva. Jag är envis och du är envis tillsammans är vi envisaste :)

Tack, för en underbar Påsk. Det har varit en super duper härlig Påsk.

We can and we will make it!

Anonym sa...

Jag vet precis vad du pratar om, och det vet du ju. När man läser saker och får det bekräftat känns det ofta tyngre, det har jag själv varit med om. Vissa böcker är menade att pigga upp en, men sänker en istället, men i det långa loppet tror jag att det har varit bra att läsa dem, så har det varit för mig i alla fall.