måndag 17 november 2008

Målat

Tjena! Ledsen för uppehållet som nu varit över helgen men som jag skrev har jag varit bortrest. Resan var trevligare än vad jag trodde att den skulle vara :)

Idag har jag gått i skolan as usual och sett teater, Fröken Julie av August Strindberg sågs och den var väldigt bra även om dem skrek rätt så mycket och jag satt längst fram så det hördes ordentligt kan jag tala om.

Annars har jag målat en tavla till som jag blev väldigt nöjd med. Elva färger som går i en snurra i oljefärg. Ska nog sälja den till min farmor om det går, hon har nämligen beställt en tavla. Nu vet jag dessutom vad jag ska göra med min skejtanimetjej, ska måla ett vitt band runt henne eller i någon annan ljus färg så att hon framhävs mer :) Och min snirkliga hawaii-blomstavla ska jag fylla i, är rätt så säker på det nu. Blommorna ska jag i alla fall fylla i.

Nu ska jag göra mig i ordning och försöka skriva lite på en svenskuppgift jag ska ha lämnat in imorgon bitti. Får se om jag hinner innan min sömn segrar över mig!

/Mindy

Inga kommentarer: