torsdag 20 augusti 2009

Dagen

Idag har jag haft en liten sovmorgon, åt frukosten hemma enligt IDUNS modell, alltså gröt och två mackor med pålägg. Duktig flicka :)

Jag kan säga vad det jobbiga var igår, och det är att jag inte kommer i mina jeans! Har ju inte haft jeans på länge nu när det varit klänning och kjolväder så jag fick mig en smärre chock. Jag hade samtal med min behandlare idag och nämnde då såklart detta. Hon tycker bara jag ska chilla och följa programmet, då kommer jag snart gå ned i vikt eftersom jag ätit helt fel innan. Sen sa hon att jag ska börja acceptera mig själv som jag är nu och inte hänga upp mig på sådana saker. Mitt BMI är faktiskt relativt lågt och hon tycker egentligen inte att jag ska gå ned i vikt överhuvudtaget. Det vill jag göra så det är inget snack om saken men jag ska inte göra som innan, hålla på och mixtra och greja. Nu ska jag låta det ta sin tid. Jag äter som de sagt att jag ska och blir hungrig mellan varje måltid. Jag undrade varför och om det var bra och det sa hon var ett bra tecken, min omsättning har startat igen nu och jag hinner smälta all mat mellan måltiderna och faktiskt bli hungrig vilket betyder att jag har smält maten och behöver mer.

Så om jag nu håller detta och gör som jag ska så kommer jag automatiskt gå ned i vikt eftersom jag ökat i vikt pga oregelbunda tider med mat och fel mängd, godis och en massa annan slarv. Men nu är det slut på det! Jag mår bra i nuläget och kommer inte gå under av något, jag ser framåt istället! Det kommer att bli så bra så :) Under sommaren har jag inte rört mig så där överdrivet mycket men nu så får jag vardagsmotion till och från bussen och sen går man en promenad innan lunchen varje dag på IDUN också så det kommer ju göra sitt också!

/Mindy

1 kommentar:

Linn sa...

Du, det låter ju helt kanon! :)