måndag 10 augusti 2009

Känslor

Har en grymt olustig känsla i kroppen i skrivande stund. Att inte veta exakt vad som hänt, känna en massa skuld o allt det där.. Det värsta är, jag kommer aldrig, aldrig, aldrig, dela med mig av vad som hände, berätta så som jag vet det. Jag kan inte och vill inte. Mår så himla äckelkasst att det inte finns. Jag vet inte varför jag har så dåligt samvete. Eller vet jag det?

Hur som helst vill jag bara glömma, dra ett streck, lämna allt bakom mig. Men fan, imorgon, då ska jag till polisen och prata om det. VIILLL inte! Jag mår så riktigt kasst över det. Klump i magen. Poliser får mig att känna att det är mitt fel, även om jag står på den goda sidan med dem. Det känns som jag ska få skäll och åka i fängelse, fastän det inte är så. Usch..

Var på IDUN idag och träffade min behandlare. Hon verkar vara jättetrevlig och kunna vad hon håller på med vilket verkligen är skönt att känna. Vill inte ha någon pajasmänniska och det var hon inte så det är skönt! Annars fick jag en bok att läsa som lite läxa.

Mamma, jag och Martin åt lunch i stan, ceasarsallad igen. Efter mötet blev det en fika och mamma fick smaka mudcaken. Hon var nog inte jätteimponerad för hon sa inget.. Jag har nog börjat tröttna lite på den också om jag ska vara ärlig.

Har städat Martins rum för att ha något lite vettigt att göra och få bort gråt och ångest. Vet inte riktigt vad jag ska göra om jag får ångest.. :(

/Mindy

1 kommentar:

Anonym sa...

Det känns hemskt att du mår så dåligt utan att kunna göra något för att hjälpa och lätta. Förstår mer och mer känslan och frustrationen av att vilja fixa saker som man inte kan fixa själv som du har berättat att du t.ex. kände när jag inte mådde så bra förra året. Jag vet att din behandlare är kanon och riktigt duktig, du kommer bli nöjd :) Jag hoppas bara att allt ska bli bättre, och tror att behandligen du nu ska gå kan vara en kanonbra början på en bra tid :)Du har alltid mitt fulla stöd, jag finns där närsomhelst för dig för du betyder så mycket för mig. Du är verkligen min bästa vän, och jag hoppas så innerligt att du kan läka, bli lycklig och finna ro i livet.