torsdag 3 september 2009

Första föreläsningen

Min första föreläsning idag i pedagogik! Bara en massa svammel om vad en vetenskap är enligt mig och lite svårt att förstå sig på. Men det gick igenom och sedan begav vi oss till Samhällsvetenskapskåren Samvetet där vi blev bjudna på mackor och gratis penna samt block. Alltid bra att ha ;) Sedan gick vi och fixade våra antagningsbevis eftersom Studera.nu så lägligt har lagt ner nu när skolorna börjar och man behöver skriva ut sitt bevis. Fick det fixat där i alla fall och sedan begav vi oss till Lunds Nation där vi skrev in oss.

Jag valde Lund eftersom den är störst och verkar ha mycket roliga aktiviteter samt ligger nära. Vissa ligger rätt udda, jobbigt att ta sig dit varenda gång man vill göra något! Sedan fick vi lära oss hur man använder biblioteken och jag skaffade mig ett lånekort. Bra :) Efteråt så gick vi till Akademiska Bokhandeln där jag inhandlade all kurslitteratur för denna terminen som gick på 2100 SEK. Mycket va? Men jag ville helst köpa allt på en gång så jag har det gjort.

Imorgon kommer det vara skönt då vi har introduktionsdag med lite roliga saker inplanerat, bl.a en lunch och sedan middag på Kalmar Nation. Så jag blir kvar till sent imorgon kväll. Hehe. Ska nog bli trevligt och intressant. Sen på lördag så ska jag på sittning på Lunds Nation för en trerätters middag. Härligt!

/Mindy

1 kommentar:

Nazlie sa...

hej kära kusin!

Hoppas det blir bra för dig med att plugga o att öppenvården funkar bra för dig. det som hjälper den ena behöver nödvändigtvisd inte hjälpa den andra. när ja gick hos psykologen tröttnade ja rättså snabbt. det enda han ville prata om jar ju mina föräldras skiljsmässa som skedde för mer än 10 år sedan! men jag hoppas o håller tummarna för dig! själv har ja börjat läsa matte b nu. så du får håla tummarna för mig med såj klara det!

Kramar från växjö!