torsdag 15 januari 2009

Letat mat!

Efter att ha kollat igenom alla våra frysar, kylskåp, skafferier och lådor så blev jag nästan tårögd. Jag ville ha en smoothie och letade febrilt efter nåt fruktigt, frysta bär, yoghurt. Vad som helst. Nej. Ingen smoothie till Mindy idag. Så jag hittade tomtegröt! Värmde. Men nej. Den smulade sönder :S En riktigt äcklig syn! Tur att man tröttnat på den sortens gröt ett tag och antagligen inte kommer att äta inom 10 månader iaf. Så åter till mina gamla favoriter. Vitlöksbaguette. Yummie!

Bild lånad från unibake.se
Det blir ju faktiskt en blanding av frukost och lunch/middag eftersom det är både baguette och med vitlökssmak (det är ju inte det första man äter på morgonen, inte jag iaf). Äsch. Hur som helst så har jag satt på ugnen. Sen ska den in i 17-19 minuter. Så jag får nog inte något i mig förrens om 25 minuter. Snyft! Då är klockan över två och jag har varit vaken i några timmar och hungrat omkring.

/Mindy

Inga kommentarer: