torsdag 15 januari 2009

Simparna

Snart är det Simpsons på sexan. Det jag sitter och väntar på nu efter maten. Åt en köttbit med lite blomkål till och någon sås med gorgonzola. GI-maträtt eftersom mamma och pappa kör på det nu. Visst, jag kan väl klara mig utan kolhydrater lite eftersom jag käkade en baguette innan och de senaste dagarna nästan bara fått i mig kolhydrater, hehe.

Fin Simpsonbild

Men faktiskt, bryr mig inte alls om kokt potatis och sådant till maten. Kolhydraterna är onödiga ofta enligt mig. Potatisgratäng däremot är yummie! "Vanlig" potatis är inte gott någonsin om man inte dränker det med sås, men hur nyttigt är det? Haha. Pasta är gott ibland. Ris ibland. Couscous, bulgur.. Ja och alla andra kolhydratkällor till maten blir nästan bara goda om man har sås till. Couscous är nog det enda som är gott utan sås. Nyttigt också.

/Mindy

Inga kommentarer: