fredag 27 februari 2009

Drottning och...prins?

Tycker det är knäppt att om en kung gifter sig med en vanlig kvinna så blir hon drottning men om en drottning gifter sig med en vanlig kille bli han prins. Tydligen kan en drottning vara antingen regerande eller inte medans en kung bara kan vara regerande. Men efter att ha bytt lagen borde de ju ändra att mannen blir en kung istället för prins. Drottning och prins klingar inte riktigt lika bra! Men om de skulle ändra måste de ändra världen över i alla monarkier men vadå... Traditioner kan inte hålla i all evighet, en kung borde kunna vara ickeregerande med en regerande drottning!

Maten i onsdags på Los Arcos. (Ostgratinerade enchiladas med kyckling)



Fotbollen gick bra! Jag var duktig enligt mig själv och tog bollen många gånger och gjorde bra passningar. Kanske har med att göra att vi inte hade en riktig fotboll, dessa var mjukare så jag vågade lite mer. Sist jag spelade fotboll med riktig boll sköt jag ned två person, varav en blev beskjuten av mig två gånger. Kan tilläggas att hon bär glasögon och började gråta för att jag sköt henne i ansiktet.

/Mindy

Inga kommentarer: