onsdag 18 februari 2009

Redovisning - undersökning om otrohet


  • Jag har ju helt glömt bort att redovisa min förra undersökning! Som ni inte kan se så har 8 st, dvs 20% av de som röstade varit otrogna. 21 st (52%) har inte varit det, och 11 st (27%) har inte varit otrogna men flirtat lite väl mycket. Om man säger det på ett annat sätt, att 79% inte varit otrogna och 20% har det så låter det bättre. Men ändå en femtedel av de som har varit med och röstat har fingrat på någon annan under tiden de hade ett förhållande. Illa.
  • Jag tror de flesta vet mina åsikter om otrohet. Men jag kan skriva ned dem ännu en gång. Jag tror mig veta att det är såhär, är man inte tillräckligt kär, uppskattad, involverad osv så blir ett snedsteg lätt. Man är bara inte otrogen om man är superduper kär i sin partner. Enda förklaringen på det är i sådana fall att personen dem är otrogen med är så sju i helsikes het att dem inte kunde vara trogna, men då är man ju ett ass som inte kan hålla sig till sin partner?
  • Oftast är det ju nämligen så att gräset inte är grönare på andra sidan. Man tror sig se en gudinna eller grekisk gud i den nya uppenbarelse man funnit och vill bara testa. Sen när du märker att morgonandedräkten suger, humorn är obefintlig och personen är närmast hjärndöd vad det gäller nyheter eller allmänbildning, ska du gå med svansen mellan benen och be om ursäkt för du egentligen hade det bästa, bara att du var för trög för att inse det från början? Tänk efter - före! Gör slut innan du vänstrar om du nu inte kan hålla dig, eller låt bli.
  • Alla blir någon gång lockade av det kanske grönare gräset, det är inget kriminellt med det, frågan är bara om man ska undersöka gräset eller om man redan vet med sig att man har det finaste på sina egna marker. Nu överdrev jag med att personen man vänstrar med är värsta monstret dagen efter, men tänk att det kan vara så. Hur kul är det? Man märker allt som oftast att man redan är lyckligt lottad. Dessutom har jag svårt att tro att ett förhållande kan fungera efter ett snedsteg. Tilliten måste ju vara så gott som bortblåst och inte tala om vilket dåligt samvete snedstegstagaren lär ha.
  • Så håll händerna och blickarna i styr om du vill behålla din partner, för vem vill ha en dumbom som håller på och fantiserar/fingrar om/på en massa andra hela tiden när det finns killar och tjejer som kan ge dig precis allt du vill ha, för det är du värd!
/Mindy

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig till en viss del, delvis den biten om att om man inte är tillräckligt involverad / kär / uppskattad så är risken för otrohet större. Sedan är det också stor skillnad varför män och kvinnor är otrogna. Män or oftast otrogna för att dom qser en möjlighet och som du nämnde, personen är så otroligt het att dom inte kan motstå. För kvinnor är det i 9 fall av 10 inte för att personen är "för het" utan för att personen har fått henne att känna sig på ett visst sätt då kvinnor gör beslut utefter hur dom känner just då. Givetvis till hänsyn av sitt förnuft också. En annan punkt till otrohet är också för att någon av parterna har dåligt självförtroende och vill få bekräftelse, oftast kvinnor, men också mycket män. Men det har även med att göra det du sa innan att om man inte känner sig tillräckligt uppskattad, om man gjorde det så skulle man vara säker på relationen.

En sak du inte tog upp är alkoholens inverkan, då många som är otrogna är faktiskt alkoholpåverkade, jag säger inte att det rättfärdigar det men eftersom att man förlorar mycket av sitt sunda förnuft och det logiska tänkandet så är det en del anledning, och det är oftast "det bara hände" vilket är plain bull shit, för att det finns alltid en anledning till allt.

Mindy sa...

Jag kan säga att jag skriver direkt från känslorna och inte sitter och spaltar upp vad jag ska skriva. Så det med alkohol kan jag medge att jag glömde totalt!

Bra tankar från dig!