onsdag 11 februari 2009

Kvällens smoothie (recept)

Nu ska jag snart somna in i min egen säng och jag är vid detta laget så trött att jag inte vet vart jag ska ta mig till..

Ringde Linn innan efter att Malin undrat om hon kunde ta med sitt tv-spel på fredag. Blev en härlig liten pratstund med båda två donnorna :)


Smoothies är jättegott! (bild lånad från halsoprojektet.blogg.se

Renskrev även loggboken till projektarbetet på datorn.. Sen gjorde jag en smoothie till kvällsmat. I den var det:

  • ½ banan
  • ½ kiwi
  • 1 dl frysta jordgubbar
  • ½ dl frysta blåbär
  • 2 msk fiberberikade havregryn
  • 1,25 dl lättmjölk
  • 1 dl ProViva jordgubb
Den blev lagom stor och innehåller runt 355 kcal. Med lite keso till är det en perfekt måltid. Måste säga att det inte är så jättegott med fiberberikade havregryn i men jag ville testa.. Kiwin är rätt sträv mot tungan också.. Så skippa det om ni inte gillar lite riv i smoothien. Man kan ju nämligen kombinera de små rackarna hur man vill, det är det som är så bra! Alla kan hitta sin personliga favorit :)

/Mindy

Inga kommentarer: