onsdag 11 februari 2009

Ta hand om dig själv!

Gympan på dag-rehab var mycket rolig. Dag-rehab är ett ställe där människor med olika skador och sjukdomar kan träna upp sig om dem har fått problem att gå, stå, sitta, gå i trappor, dålig balans, inte kan använda armar/händer fullt ut osv osv.. Man får följa med och se hur dem förbättras från gång till gång och det är roligt att se hur mycket energi vissa av dem har som riktigt kämpar på och vill kunna klara sig själv utan en massa hjälpmedel/hemtjänst.

Gummiband man kan träna med

Jag var med på gympan och jag fick bl.a göra övningar med gummiband som jag även har hemma som jag har fått av min egen sjukgymnast till ryggen. Så jag skrev ned alla övningarna vi gjorde idag och tänkte köra dem hemma lite. Det kan ju inte skada om jag gör rätt :)

Fick falafel till lunch, en sen lunch. Mycket yummie får jag lov att säga. Även om jag inte vill bli sjukgymnast eller arbetsterapeut så får man faktiskt vara med och lära sig mycket när man följer med dem. Mycket erfarenhet man inte ska ta miste på till framtiden! Jag ska iaf göra mitt allra bästa och sköta om mig själv så mycket som jag kan så jag kanske kan undvika att hamna på sjukhem eller rehab pga att jag skött mig dåligt. Det gäller att ta hand om sig själv, både mentalt och fysiskt!

/Mindy

Inga kommentarer: