tisdag 3 februari 2009

JAG BLIR SÅ ARG!!!!

Vilken hemsk dag! Vaknade spytrött (ursäkta uttrycket) och har varit sådan hela dagen. Hungrig har jag varit i princip hela dagen också. Vi var hos en gammal dam idag som kom hem från sjukhuset. Taxin lämnade bara av henne och rullatorn vid en vägkant. Hon ser inte och kan knappt gå själv. Vi stod i porten där dem vanligtsvis släpper av patienterna men hon kom inte. Sen såg vi några komma med henne och gick fram för att hjälpa till.

Hon hade inga vantar, inga sockar och var stenkall. Dessutom körde taxin iväg med hennes handväska och påse med mediciner. JAG BLIR SÅ ARG! Sedan fick vi veta att hon inte fick någon lunch på sjukhuset för dem tyckte det var för stressigt även om vi hade ringt och sagt att hon skulle få i sig lunch innan och att det var no stress. Herregud. Hur kan man behandla människor på detta viset? Hon kan ju knappt ens se 20 centimeter framför skallen så hur ska hon kunna klara allt hon blev utsatt för idag?!

Hoppas verkligen vi stämmer taxibolaget och taxichauffören, som dessutom inte talade någon svenska, för så får man verkligen inte behandla någon! Vi fick btw tillbaka väskan och påsen, efter att ha betalat taxin för att komma tillbaka.. Betalat....

Med "vi" menar jag stället där jag praktiserar på, jag är inte inräknad i detta vi:et utan är som sagt praktikant.

/Mindy

Inga kommentarer: