torsdag 19 mars 2009

Beroende av sin medicin?

Jag har gjort det igen, sovit en rätt bra stund på eftermiddagen vilket förhindrar mig att sova i vettig tid på kvällen.

Var hos min psykiater idag och talade ut mer än förra gången. Skrev ned en liten fusklista kvällen innan för att kunna komma ihåg allt. Fast fick inte ur mig allt ändå men då kan det vara, jag har en ny chans på mig om två veckor! Jag fick byta ut en medicin mot en annan, narkotikaklassad variant. Man kan bli mycket beroende av den och den är inte bra tillsammans med alkohol eftersom den förstärker alkoholens effekt. Tycker det är rätt knäppt egentligen att det finns sådan medicin... Effekterna är sköna, man kan bli beroende eftersom den är narkotikaklassad, man förstärker alkoholens verkan med den... Jag vet iaf att jag inte vill bli någon medicinknarkare men dem som inte ser ljuset någonstans lär ju blanda med någon grogg och leva loppan? Hm, vet inte riktigt vad jag tycker om detta.

Ska dem bara ge medicinen åt stabila personer som kan motstå att bli beroende? Men varför då ha den, hade jag varit stabil så hade jag ju inte behövt den från första början? Hmmm... Det har iaf nu gått tre veckor med min förra medicin och det blir bättre för var dag. Jag har drabbats av ett tiotal biverkningar som förhoppningsvis kommer att försvinna om två veckor, annars får jag sluta med den.

Annars. Har legat och pressat på soldäck med Martin innan idag. Vi fick slåss om vem som fick mest sol, haha.

/Mindy

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vill bara säga att jag vann striden! Jag och Dexter hade hela soldecket för oss själva. Minna du hade inte en chans :P

Mindy sa...

Kanske för att jag lämnade solen för att sitta instängd i ett rum med min psykiater..... Å jo, visst hade jag en chans när jag väl befann mig där =P