fredag 13 mars 2009

Slumdog millionaire

Varje morgon känns det som att jag kämpar för att komma till skolan. Och varje gång jag kommer dit känns det som att jag har vunnit. Eller det är mer när jag lämnar skolan när dagen är slut jag känner "yes jag gick dit!". För det är ju lätt att gå hem under skoldagen också..

Idag började ytterliggare några tecken på pappa. Han tappade hår. Det ramlade av tussar från sidorna med hår. Det räcker med att veta att han är sjuk, det behöver inte synas också så man blir påmind varje gång man ser åt hans håll.. Så gnällig jag känner mig! Igår var ingen bra dag. Grät som en bebis. För allt och inget.

Bäst

Var på bio på kvällen vilket gjorde att jag fick ett bra avslut på dagen iaf. Såg Slumdog Millionaire med Emil som jag inte träffat på länge. Hur kul som helst att ses, vi tog även en fika innan bion. Filmen kan ha varit den bästa jag någonsin har sett. Riktigt bra. Den förtjänade alla sina Oscarspriser och jag förstår för en gångs skull varför en film vinner.. Vissa andra Oscarsvinnare är bara så, va? Var den bra? När? Va? Öhhh..

/Mindy

3 kommentarer:

Anonym sa...

Exactly @ att kämpa sig till skolan, visserligen har jag hoppat av so i guess i lost :b

Mindy sa...

Man förlorar aldrig, det är inte försent! Ge inte upp

Jobo sa...

Finns annat i livet än att studera [: