onsdag 11 mars 2009

Trying my best

Försöker verkligen ändra min inställning och vara mer positiv. Det fungerade bra idag då jag kom i först en obekväm situation men sen så tänkte jag "Äsch, jag är den jag är och skäms inte!" och tog det med ett leende. Det fungerade! Det blev hur lyckat som helst... :)

Promenaden var härlig. Men som jag skrivit innan klarar jag inte av att vara själv. Måste ha hög musik, sysselsätta mig minsta sekund eller vara med någon för att inte må dåligt. Det är som att det äter upp mig. Konstiga minnen som jag inte vill ha kan dyka upp, göra mig ledsen och förvirrad. Jag gick ju själv en bit så då kom tankarna och den vanliga känslan då det blir jobbigare att andas och jag ser världen ur ett grått perpektiv.

Några lärare pratade med mig idag, mamma ringde till skolan igår och berättade allt. Det känns skönt samtidigt som det är väldigt jobbigt. Men det bästa är väl att alla vet. I lördags t.ex. var det rätt bra att folk visste, då behövde jag inte förklara. När jag sedan mådde så pass dåligt att vi åkte hem så behövde jag inte förklara så mycket..

Nu ska jag sysselsätta mig, kämpa på och försöka göra det med ett leende!

/Mindy

1 kommentar:

Anonym sa...

de e bra baby (L) de kommer gå frammåt och bli hur bra som helst de vet vi alla även du... som du själv säger och sj har insett så e de bara o se de possitivit o sysselsätta dig även om de kan vara svårt ibland