måndag 23 mars 2009

Komma ihåg nuet

Min blogg betyder mer och mer för mig för var dag som går. Hoppas den kan betyda något för er också!

I eftermiddag hade jag ett mycket upplyftande samtal över MSN. Jag visste att jag var inne på rätt spår, känns så kanon att få det bekräftat också! Det känns som att man mer och mer börjar få ta ansvar för sina handlingar och inte bara låta saker och ting passera revy för att man inte orkar, ids, pallar. Man kan om man vill!

Hjälp mig om jag kommer bli ett psykfall, göra dumma saker, få för mig befängda idéer osv. Jag är otroligt lättpåverkad för tillfället. Tänkte på det innan idag. Att jag vill komma ihåg denna tiden så mycket som möjligt. Det är likadant som, när jag gick ned massor i vikt (har som sagt ätstörningar, kanske kommer berätta mer om det senare) och vägde ca. 13-14 kg mindre än vad jag ursprungligen gjorde. Njöt jag verkligen då? Såg jag den smala fina människan i spegeln? Nej. I did not. Nu kan jag se mig själv. Jag tror jag ser hur jag ser ut. Kanske, vem vet?

Det jag vill få fram är. Jag vill komma ihåg denna perioden senare i livet. Därför skriver jag mycket här. Allt mer öppet. Vägen tillbaka typ. Fast ibland känns det nog som jag är påväg bort på någon liten obefintlig skogsstig som lockar bort mig från huvudspåret... Putta tillbaka mig då! Jag gör allt, allt allt för mina vänner. Jag vill att dem, ni, ska veta, jag finns för er. Lika mycket som ni finns för mig. Utan varandra är vi ingenting....

Så puttinuttigt av mig. Men jag menar det. Låt oss inte glömma bort nuet, oavsett om det är ett jobbigt nu. Det kommer säkerligen komma att ha betydelse i framtiden, särskilt för oss i relativt ung ålder. Våra val påverkar våra liv. Det gäller bara att hitta det rätta valet. Och kom ihåg, valde du fel, välj om, gör om, börja om, det är inte försent.

/Mindy

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstår inte hur du kan vara så vis. Det finns så mycket sanning i dina ord, och jag tror att de flesta kan relatera till det du skriver och känna igen sig. Det kan jag i alla fall. Fortsätt skriva på, vi läser med stort intresse.