tisdag 24 mars 2009

Hämnden är ljuv

Tycker så himla mycket om era kommentarer, tackar!

Min väldigt dåliga koncentrationsförmåga sätter endel käppar i hjulet när jag har prov att läsa till. Imorgon har jag ergonomiprov men jag kan knappt läsa till det. Kunde knappt skriva här heller då jag hela tiden kommer på annat jag vill/ska göra. Lite störigt faktiskt.

Hämnden är ljuv... Jag tror faktiskt att ibland är det enda sättet att få människor att förstå något är att göra likadant tillbaka. Det spelar i princip ingen roll (jo, extrema saker!) vad det är man hämnas för, det kan vara att någon alltid står i vägen när man ska förbi, avbryter en hela tiden eller kanske har andra störiga vanor eller saker för sig. Hjälper det då inte med tillsägelse tror jag nog att hämnd är bäst. Om man nu ska kalla det hämnd vet jag inte, men att man gör likadant. Börjar jag avbryta folk hela tiden eller, stå i vägen så kommer förhoppningsvis den personen man stör sig på snappa upp det och ändra sig. För hur coolt hade det inte varit om ens mamma bara lagt ned verksamheten helt och bara slöat omkring och låtit huset blivit superstökigt? Det tror jag inget barn/ungdom hade stått ut med ett längre tag utan insett fakta och börjat hjälpa till mer. (Mamma, lägg inte det sista stycket på minnet.....).

Det fungerar nog med det mesta. Alla har faktiskt inte förmågan att sätta sig in i någon annans situation. Om man gjort det lite mer kanske det hade varit lite bättre bland par, vänner & familj. Det är även bra för ens egen del om man blir "utsatt" för någons lilla hämnd att känna på hur det egentligen är. Jag tror att man kan lära sig saker om sig själv och andra, hela tiden, genom hela livet. Hur kul är inte det? :)

Obs: Menar inte att man ska hämnas på alla saker, om du blir överkörd ska du såklart inte försöka leta upp bilisten som gjorde det och sedan försöka köra över den för att visa hur det kändes.. Men det tror jag att nog att ni förstod!

/Mindy

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fick upp en del jag tänkte på medans jag läste. En del om Bush, terrorism och krig. Men kännde att det kanske hade varit lite att ta i. Samt är det lite hur jag personligen tycker i frågan. Så det får vara;)

Lycka till på provet imorgon.

Mindy sa...

Som jag skrev längst ned.... Jag menade inga extrema grejer ;)