tisdag 26 februari 2008

Härligt

Det är ändå en bit att gå ifrån Limhamn C till Ön. Tar ca. 14-15 minuter i vanligt promenadtempo. Så det blev ju 30 min extrapromenad bara för att komma till och från gymmet ;) Fast påväg till Limhamn efter träningen så hade jag lite brått för att hinna med bussen så jag tog det långa benet före det korta.

Jag tänkte innan jag stack, "jag borde kanske sminka mig lite?" Sen tänkte jag, "nä, jag är inte där för att vara snygg utan för att träna mig till en snygg och vältränad kropp". Gillar inte att ha hudsmink och dyl. när man svettas.. Då öppnas porerna och då är det risk att det som ligger på huden åker in i porerna vilket medför att man får finnar och oren hud.. men ja, det var roligt tänkt av mig, för på gymmet möts jag av någon slags kvinnoklubb med medelålders kvinnor. ALLA har feta smycken, scarfsar runt halsen (!!!) och är fulla med smink i ansiktet. De går kanske dit av en annan anledning än jag, att träffa de små gulliga gubbarna som hasar runt i sina små träningsshorts ;)

Nog om det, träningen gick bra! Kom hem och gjorde världens godaste lunch! Fullkorns couscous och typ gyroskött med stark krydda. Mmmmums. Till det en hackad morot, grönt te, ett glas vatten och ett halvt glas granatäpplejuice (som sägs öka energi- och fettförbränningen!). Blev helt lagom mätt. Men eftersom jag dricker så mycket så beror det nog lite på det, haha. Detta tog endast ca 15 minuter från det att jag började laga maten tills att den stod klar på bordet. Smidigt säger jag!

Nu ska jag snart göra mig fräsch inför mina kunder jag ska göra ansiktsbehandlingar på. Man måste nämligen ha uppsatt hår, korta, filade naglar utan nagellack och en massa annat så att kunden inte störs på något sett.

Ciao!

5 kommentarer:

Anonym sa...

låter kalas. gött att du går till å från träningen ;p hoho låter gott de där med gyros :O hoppas du inte använder lika mycke matlagning fett som hannes tho =D
Go get em Tiger!

Mindy sa...

haha nä, jag hade olivolja, mycket nyttigare! Haha, plus att Hannes stekte bacon:P Liiiite skillnad eftersom man inte har fett när man steker bacon eftersom de är så äckligt feta i sig själva :P

Anonym sa...

ja precis :P olja e bättre. å ja han påstod att han inte hade i de nej men restfettet av dem var ju sjukt =P äckligt feta? :O bacon som är så gott (A) kanske inte så hällsosama =D

Anonym sa...

Haha, hade velat se de där kvinnorna :)

Mindy sa...

Det kanske du får om de tränar samtidigt som oss på torsdag =)