lördag 1 december 2007

Stupido

Nu har nysattackerna börjat igen. iiih. Hos Linn så sjöng jag T(h)omas Di Leva tills rösten nästan försvann. hes blev jag. Hes är jag. Snälla låt det gå över.

Grymt kul ikväll! Anderas åkte äntligen ur IDOL! Ska firas med, hmm, en natt god sömn tror jag, hehe.

Kom på en grej som hände igår efter tandläkaren. Väl där träffade jag Dani som hade samma tid som mig. Jag satt och väntade på henne eftersom att hon tog längre tid så vi kunde ta samma buss till skolan. När vi skiljts åt vid Centralen byter jag buss.

På bussen stiger det efter ett litet tag på ett gäng killar i 16-19-årsåldern. De är högljudda och har sin mobilmusik på högt. Efter ett tag hör jag någon utbrista "ÅÅÅÅ Blondt hår!!!". Jag tänker inte vidare på det utan sitter bara där och tänker för mig själv. Plötsligt känner jag hur någon bara tar tag i mitt hår och drar hårt bakåt, sedan börjar personen rycka i det. Jag försöker slita mig loss med armarna och blir självklart väldigt störd av detta. När jag kommit loss tittar jag bak och ser hela killgänget sitta och rulla tummar och kolla upp i taket. Jag ger alla en ond blick. En kille utbrister "Oooh, hon gav dig mööörrrdarrrbliiiicken!!". En av killarna sätter sig sen brevid mig, fast på andra sidan. Han spottar ett par tre gånger i mittgången. Mysiga killar..

Ångrar djupt att jag inte sa något till dem, men jag blev så paff. Jag kände mig väldigt kränkt efter denna händelsen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

sing me to heees tomorrrow :)

Axe sa...

Tråkigt med sånt, men antagligen lika bra att inte säga något. Såna gäng är inte alltid så vänligt inställda mot kritik...

Anonym sa...

Det är lite störigt att din klocka inte stämmer :P

Mindy sa...

Ja, vad har du gjort för fel? :( I want it to work!!

Anonym sa...

Men herregud, vilka störda killar! Att man ens gör något sånt..

Goth sa...

Inget ovanligt fenomen! Det är knepigt att komma ur sådana situationer. Det bästa är att vara snäll mot dom. På så vis kommer de, i värsta fall (oftast), bara snacka med dig, inte dra dig i håret eller något. Möter man dom vänligt blir de helt nollställda, hur fan ska de reagera nu?
I grupp är de alltid tuffa! Det finns en fisk, en snäcklekande Tanganyikaciklid (Lamprologus callipterus) vars unghanar simmar runt tillsammans och förstör allt i deras väg. När de har växt till sig o hittat några honor lugnar de sig, precis som blattar.

Aggression gör allt värre, samma effekt kan ignoration ha.