söndag 2 december 2007

Feel good!




Grymt stark kände jag mig på gymmet, kolla bara bilden, ser ni inte tränarglöden i mina ögon? (haha). Jag tog i som bara den och slog personliga rekord idag, riktigt skönt! Har märkt att jag blir oerhört pigg dagen efter när jag varit uppe riktigt sent (igår blev det till ca. 05 jag var vaken). Så var det förra helgen med, jag vaknade riktigt pigg på söndagen efter en lång lördagsnatt.

Det är Axl som ger positiva effekter, jag blir inte hungrig alls och jag klarar mig utan mat och jag blir jättepigg dagen efter.

Vi såg Troja igår, jag och Linn. Axl kom och såg slutklämmen på filmen också efter sin firmafest, och jag fick sitta och dregla lite över Orlando, kan det bli bättre? (ännu mer haha).

Axl var även på besök under dagen, då lyssnade vi musik och pratade :) Sen när Liffe gått hem såg vi på The Voice och konstaterade att samma låtar och artister är väldigt upprepade på den kanalen. Deras personliga favoriter för tillfället är Akon, Rihanna och Timbaland var nog endel också.

Min något speciella kur för håret går sjukt bra. Visst, jag får ta till vissa konstiga knep för att det ska se bra ut, som igår hade jag det något större än normalt. Men det är den slutgiltiga effekten jag är ute efter, nämligen avfetta håret. Man ska tvätta håret (som tjej iaf, har inte fakta för killar) 2 ggr i veckan. Jag brukade tvätta det ca. 4-5 ggr i veckan innan. Så nu försöker jag avvänja det, och det hjälper faktiskt, och det går snabbt också. Började förra veckan. Jihoo!

Min låt börjar arta sig, den känns rätt poetisk på ett sätt men det beror på hur man tolkar den. Den har väääldigt många budskap, och den betyder faktiskt något. Jag förmedlar en egentlig känsla jag har, samtidigt som jag kryddar sanningen lite på sina ställen.

Ni får tre smakprov ur texten, de är inte efter varandra egentligen så innebörden blir kanske lite knasig, men det får nu stå ut med.

It's so cold, it's so freaking cold.
As I'm walking down empty roads, I pass lonely people without home,
they're blinded of the cold.
They are fighting against it, like a worm crawls from a bird
It reminds me of you, ice.


You are screaming
I'm down on my knees,
I hear your voice, and I can't make it go away..
You're like a nightmare, it's no end and no beginning


I'm standing here watching the fire burn out
Waiting for us to speak out the things our hearts already knows
I wanted it, but I wanted it too much


Ser att jag kanske kryddat den rätt mycket för att den ska vara sanningsenlig, men jag förstår vad jag menar iaf. Den handlar nog lite om en hitte-på-Mindy. Vad tycker ni? Vore kul med respons!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en bra låt du skrev : )

Anonym sa...

They're blinded BY the cold* ska det nog vara =) men mkt bra (Y)

Mindy sa...

Tack!

Ja, ska ändra det, tack =)

Anonym sa...

bra låt =) den får en Screaming Ridell award!

Axe sa...

Fin låt, fast jag har svårt att "höra" den utan musik...

Jag tror att jag ska öppna egen firma:
Axels pigg och smal AB

Tack för igår :D

Anonym sa...

Ja det låter som du ahr haft en spännande dag:P..skulel vilja se dig på gymmet kanske träna med dig;)..grrr..du är bara för snygg med;)

Mindy sa...

Tack för era snälla kommentarer =)

Axl: Haha ja, men jag kanske är den enda kunden det fungerar på så du kanske inte får någon särskilt stor kundkrets ;)

Eric: Wohoj vad du var snäll, tack tack!

Axe sa...

Hmm, ja, får väl väga upp det med ett högt pris för mina tjänster :P

Mindy sa...

Hahahahaha, då förlorar du din enda kund ;)

Goth sa...

Jag har hört att du har något band, stämmer det? Ska ni spela din låt?
Låten var ok, det är svårt att sätta sig in i dina tankar. Jag måste dock erkänna att jag inte är den största beundraren av din skrivteknik. Att komma på bra meningar är en grej, men att de ska tvingas ihop kan vara svårt. Själv skulle jag aldrig göra så, det känns väldigt opersonligt.

En text är ett konstverk. Alla ord är beroende av varandra. Det är känslor som ska förmedlas. Ett ord ger upphov till nästa ord för att tillslut binda en kedja, som inte nödvändigtvis är logisk.
I mina personliga texter använder jag mig av denna teknik.
En gång ville jag skriva en text utan ord, mitt mål var att förmedla ett budskap. Det kan vara svår så om man nu ska använda sig av ord, kan de vara så ologiskt sammansatta. Att man inte fattar den enskillda meningen utan bara helheten.
Egentligen är det svårt att använda sig av ord i en text. Ord är så kompromissade och fördefinierade att din definition av orden kanske inte är den samma som min definition, därför förstår jag inte ditt budskap lika bra.

Men det sätt du känner för, är det mest rätta för dig. Detta är bara min åsikt och absolut inget negativt menat!

Jag är nyfiken angående bandet! Berätta!

Rock on

Anonym sa...

@den långa kommentaren

word. dock rätt bra sammanhang i
texten.. ändå en självbiografisk text känns det som.. dom ska vara luddiga

kul med ord också.. att alla definerar dom olika.. är väl det man vill när man skriver om personliga saker.. att andra ska kunna känna igen sig i texten på SITT sätt.. inte veta vad skribenten går igenom utan kunna relatera till texten själv..

Mindy sa...

För det första ska dem inte hänga ihop, styckena, jag tog bara lösa stycken ur en lång text, så om du/ni inte förstår är det inte alls konstigt. Jag påpekade detta i inlägget också..

Sedan så tar jag inte illa vid mig, jag läste den igen nu och jag gillar den och jag förstår vad jag menar. Sen hur ni tolkar är en annan femma. Har skrivit en sidas analys om låten också, om HUR folk kan tolka den ocg VARFÖR. Så jag är väl medveten om att alla inte tolkar eller definierar orden som jag.

Sedab tycker jag inte alltid att alla ska förstå heller.. Det behöver inte vara klartext.. Lite mysitskt kan mycket väl vara bra.

Och ja, du har hört rätt, vi har ett band.

Anonym sa...

Sjunger du? =)

Mindy sa...

Jaa.. :$

Goth sa...

Som både anonym o du sa mindy, folk behöver inte alltid förstå. Risken är att man förmedlar fel budskap när man använder sig av ord.

Mindy sa...

JO, men nu är det så att texter brukar vanligtsvis innehålla ord.