torsdag 6 december 2007

Eastern Promises



Kirill & Nikolai i Eastern Promises



Imorse tog jag den senare bussen för att få en minisovmorgon, kom innan uppropet tillomed! Träffade Dani på bussen igen, torsdagar är vår dag! IDOL imorgon, woho!

Händelselös dag i skolan då vi inte gjort nånting. På matten skulle vi räkna fem tal vilket tog mig ca. 10 minuter (det var långa tal), sedan slappade jag lite, och räknade vidare på ett nytt avsnitt. Hudvården var inställd så att jag kapade mina naglar var alldeles i onödan. Blä.

Igår efter bion rusade jag som en tok över korsningen vid Stadsbiblioteket för att min buss stod på busshållsplatsen. Jag sprang från ena diagonalen till den andra sidan, tror ni inte bussen kör när jag är två meter ifrån? Sprang dessutom framför bussen så ingen kunde missa mig.. Blev riktigt, riktigt arg och kom på idén att jag kunde gå hem istället för att ta äckelbussen 20 min senare. Men jag nöjde mig med att gå till Fridhemstorget och tog bussen därifrån istället.

Gym med Liffan om tre timmar, det är nog det enda vettiga jag ska göra idag. Vänner-reprisen är om en timme nu. Haha.

Eastern Promises var bion vi såg igår, den var riktigt bra. Den handlade om rysk maffia som var inblandade i en ung flickas död vars nyfödda barn togs omhand av en kvinna på ett sjukhus som hittade den unga döda flickans dagbok med alla detaljer om brotten som begåtts mot henne av den ryska maffian, brödraskapet Vory V Zakone. Där fick jag med allt i en enda mening ;) Viggo Mortensen var med och spelade "chaufför" i filmen. Ett minus för en jobbig våldsscen som var utdragen och som gjorde mig väldigt tårig i ögonen 8-)

7 kommentarer:

Axe sa...

Haha, jag satt och tänkte "jag undrar om hon medvetet petar in hela handlingen i en mening", och vid styckets slut fick jag mitt svar. Impressive :P
Bra film var det faktiskt :)

Mindy sa...

Ja, den var faktiskt bra! Believe it or not, detta kommer ifrån mig, jag gillade denhär bättre än Förtrollad :$

Anonym sa...

Idag var jag i skolan från 08.00-20.00 jag fick gjort ca tre tal. DET VAR LÅNGA TAL! Cya

Mindy sa...

Bravisimo!

Goth sa...

Ännu en film man inte va bjuden till, AXEL =@! You dont want me anymore ='(! Haha skoja.. Va filmen bra mindy? Berätta mer om bandet =D

Axe sa...

Hade faktiskt inga biljetter över. Jag HAR ringt dig om bio ett par gånger den senaste tiden :) Nästa gång kanske jag gör det i bättre tid också :P

Mindy sa...

Ja, jag tycker filmen var jättebra! :) (jag fick säkert din biljett, förlåt:( )

angående bander skrev jag lite om det som en kommentar på Axl's blogg alldeles nyss! :) Kan skriva ett blogginlägg om det senare. På jullovet ska jag o Linn sätta igång med låtskrivandet! Ska bli spännande.