lördag 17 november 2007

Ankångest



Ser ni hur SÖT ankan är? Jag kan bara inte äta ankan vi har ska ha idag. Såg den nyss i ugnen. Meep! Pratade med mamma o pappa om det, de skrattade inte åt mig är jag sa hur jag kände! Men JAG vet, jag ÄR childish nu.
Jag känner liksom att det är som att äta en liten kattunge. Det skulle ju ingen vettig människa få för sig (hoppas jag!!).
Jag ville inte ha djur till förrätt heller (laxpaté) så jag får en halv avocado & en mojito, sounds fair to me.
Vi firar nämligen mamis & papis weddingday idag. Jag tog på mig finkläder dagen till ära imorse. Men sminket fick jag avstå då min hud gör ont, har fått utslag på ena kinden som gör jätteont :(
Nog snackat om ducklings & food.
Jag masserade både Linn & hennes mamma igår, det var nog uppskattat. De sa iaf att de tyckte att det var skönt. Mattias åkte ur IDOL, snyft. Kunde inte Andreas fått packa sitt pick & pack istället?
Miss ya folks!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att du gillar sås och potatis då :) haha

Mindy sa...

Haha ja, tur var väl det :) GL 2moro! :D

Goth sa...

Snälla vännen! Kalla dig inte childish! Det är fullt naturligt. Ibland kan jag inte ens dricka mjölk! O jo, faktum är att katter och hundar är en delikatess i vissa delar av Asien. Det har jag dock inget emot. Man får äta exakt vad man vill om man nu känner för det. MEN, det ska föregå på rätt sätt. För i Asien anses hund och kattköttet godare om djuret får lida. Lida = adrenalin = godare kött, det är deras filosofi. Hittade en video på YouTube som visar hur det föregår. Säg till om du vill ha länken, men jag varnar dig! De lever i små burar och ligger på varandra! Vanligaste sättet att avliva djuren är de hängs.

Det är vår norm som gör att det känns äckligt att äta katt och hund. Men för dem är det lika naturligt som det är för oss att äta ox och svin.

Men det spelar ingen roll vilket djur det är, DE SKA BEHANDLAS VÄL! Annars kommer jag f*cka deras liv!

Detta är min subjektiva åsikt, men ur ett objektivt perspektiv kan jag förstå varför de gör så.

Ha det =)

Mindy sa...

Precis, de ska inte få lida innan =( Jag gillar inte kineser =(

och tack, men nej tack. vill inte se hur de gör illa små djur.

Detsamma =)

Axe sa...

Jag håller med Goth :)

Mindy sa...

Hah!

Då tycker inte jag att NÅN ska käka duckling NÅGONSIN mer! De behandlas nog jääätteilla (säg inte emot, kineser äter anka, ni vet pekinganka och sånt, tänk hur dem torterar de små ankorna innan de plumsar rakt ner i grytan? om vi börjar här i Sverige med en anti-ank-ätarklubb så föregår vi med gott exempel) och det vill ni väl inte? Näpp, dåså :D

Axe sa...

Haha, jag tänker minsann inte vägra någon gourmetmat :P Fast jag kan gå med på att köpa rättvisemärkt eller nåt :)
Måste dock säga att det är en absolut imponerande inställning att bara äta fula djur. Snacka om ytligt ;)

Mindy sa...

Gourmetmat, tss! Tacka vet jag havregrynsgröt & lax, det e godast av allt =) Inte tillsammans, självklart!

Hahaha, vadå då? Någon slags anledning måste jag ju ha. Veggar tycker ju synd om djuren, jag vill spara de söta och äta de fula för en sötare omgivning. Det låter väl inte så tokigt?

Axe sa...

Låter fullständigt vettigt!

This reason receives Axe's Seal of Approval