måndag 31 mars 2008

Fränt ÄR fränt!

Idag möttes jag ett trevligt reklamomslag till METRO från GB GLACE. Här är en bild, för er som inte läste eller såg reklamomslaget

Klicka på bilden för ett större format

Varför tycker jag då om bilden? JO, för att jag säger ordet "fränt" allt som oftast men tycker det är lite generande att använda ordet, men det har etsat sig fast och jag kan inte sluta. Men nu ser jag, att det är fränt att använda det eftersom de försöker sälja en glass med ordet ;) Långsökt tycker kanske ni, men inte jag! Med mitt nyvunna självförtroende kan jag glatt fortsätta säga fränt till saker som är just fräna dvs. "coola", "grymma" osv. utan att bli generad över mitt ordval!
Ja, jag veeeet att ordet fränt kan ha olika betydelser, det är också ett uttryck för hur saker och ting kan smaka. Eftersom artikeln är just om något som smakar (ja, glass smakar ju) så kan man ju undra vad ordet har för innebörd i detta sammanhanget. Men jag antar verkligen att dem menar att glassen är världens "coolaste" (eller fränaste som de själva skriver). Om dem menar att glassen smakar fränt, så, hmm, då vet jag iaf varför jag inte älskar glass! ;P
/Mindy

5 kommentarer:

Anonym sa...

Såg reklamen på stora affischer när jag cyklade till skolan. Och kom genast att tänka på en person, men jaja, det var i alla fall Fränt! =)

Anonym sa...

fränt låter skönt på något sätt men det kan ju inte användas i så många sammanhang direkt:)

Mindy sa...

Jodå, såklart det kan "anonym"! Byt ut coolt, fint, grymt o alla andra sådana ord mot fränt!

I promise, it will be "fränt" ;)

och "One", haha! =)

Anonym sa...

jaja men jobbigt att säga fränt känn på det i munnen FRÄNT haha

Mindy sa...

Nä, ordet bara glider ut av sig själv, utan att man behöver anstränga sig för att använda det!