måndag 31 mars 2008

Cashmere Mafia

Ikväll var det seriestart för Cashmere Mafia på 3:an kl. 21:00. Det handlar om fyra kvinnor som varit bästa vänner sen college i höga positioner på Manhattan. En typisk Mindy-serie då den inspirerar mig på olika sätt att lyckas i livet. På vilket sätt då kanske ni undrar.. De inspirerar mig därför att:

  • De visar att kvinnor kan ha höga positioner & lyckas bra med det i jobbsammanhang
  • Härligt Girl-Power tema!
  • Kvinnorna tar vad de vill ha - och när de vill ha det
  • De låter inte männen styra
  • De har härliga kläder (som de själva har betalat!)
  • De har bra självförtroenden men ändå ingen brist på empati & förståeelse för andra människor
  • Serien visar dagens läge, 2008 (2007 i serien)

Serien visar hur jag vill att det ska vara i världen, mer jämlikhet. Jag tänker satsa högt - och uppnå mina mål! Man kan lyckas om man bara kämpar hårt för det. En feel-good serie alltså, och det behöver jag allt mellan allt plugg och annat tänk som hela tiden snurrar runt i mitt huvud.... Nog om serien, har bara sett ett avsnitt av den så ska inte lovorda den för mycket! Dessutom börjar några andra liknande serier snart, som också ska ses och utvärderas här på bloggen, håll utkik!

Cashmere Mafia-gänget

Imorgon får ni ett härligt citat som jag plockade idag!

Nu ska jag bara skriva nån rad till på nåt arbete eller läsa någon rad till i nån läxbok.. Eller somna väldigt gott för att få nya krafter till morgondagens bravader, we will see which option that'll be picked..

Nighty nighty / M

1 kommentar:

Anonym sa...

=)

Jämlikhet, ja det vore något. Höll ett tal om det för ungefär 3-4 månader sen. Ganska nöjd med det faktiskt. Men ja, det behövs verkligen ett mer rättvist system, verkligen...