torsdag 13 mars 2008

Lov, härliga lov

Nu är det en tid då alla är lite sådär småkrassliga. Det känns som om att man har en infektion i kroppen och virus, som inte riktigt bryter ut! Istället går man med lite ont i halsen och snuva, men febern uteblir och de lite värre symtomen på någon mer specifik sjukdom skyltar med sin frånvaro. Istället så går man och är lite halvsjuk, man är inte så sjuk att man måste vara hemma från jobbet eller skolan, men ändå så sjuk för att inte må helt jättebra. Jobbigt! Många verkar ha det så, däribland jag inräknad. Nyst ikapp med mig själv idag, och just nu nyser jag så stackars Dexter blir alldeles vettskrämd.

Skrivit mitt engelskaarbete på datorn nu, det blev mycket mindre än vad jag trodde. Tre handskrivna motsvarade minsann inte alls 1-2 datorskrivna, eller jo, men jag trodde det skulle bli mer. Det blev bara 1,5 datorskriven sida och med det nöjer jag med inte. Så får leta fakta om historien, hände nåt speciellt i slutet av 1880-talet & i början av 1900-talet i England? Hjälp mig isådanafall, hittar inget av värde på Google. Eller, Government of Ireland kom ju till 1920 iofs.. Hmm. Jaja, hjälp mig om ni kan! =)

Nu är det bara en dag kvar, sen är det lov. Jippie jippie jippie jippie! (tvungen att skriva 4 ggr då 3 betyder otur för mig.. hehe). Hoppas lovet blir tokbra med bra vänner och en massa mys (det regnar just nu ute och jag är iskall så lite mys vore inte fel). Sedan måste jag/ni andra i skolan gå i ca 11,5 vecka innan sommarlovet börjar utan nåt större lov. Buhu :'( Men vi har lov på måndag också, annandag påsk, så söndagen kan man göra nåt skojigt på också =D Jag ser verkligen fram emot lovet och vill planera in så mycket roligt som det bara går. Så har ni några roliga förslag och idéer ni vill utföra med mig är det bara att säga till (i tid, jag planerar mycket i förväg men försöker vara lite flexibel också) mig! Vill jättegärna hinna göra mycket, eller inte göra nåt alls (slappa är jag inget vidare på, men vill kunna ha på mig sköna myskläder och se nån härlig film och bara njuuuuta, teach me!!).

Nys & kram från mig & Dexter

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe jag skulle i alla fall vilja träffa dig under lovet.. men jaja sak samma det är upp till dig om du vill eller inte ? :)

Nu är jag också skit trött jag jobbade till kl: 23:00 igår och till kl: 15:00 idag så blev väldigt jobbigt i alla fall :)

Kram // Niklas

Anonym sa...

Kvalitet är bättre än kvantitet, ;-) !!

Längtar också sjukligt mycket till lovet. Bara få, ja, göra vad man vill!! Men du har glömt bort kristihimmelfärdsdag (som ju infaller på samma dag som 1:e Maj. Detta råkar vara en torsdag så man blir ju ledig på fredagen också vilket ger oss en extra lång helg. Dessutom råkar vi på vår skola vara lediga på onsdagen också! Wii. Men man ska inte längta livet av sig, man ska leva i nuet, men ändå ha en struktur på framtiden!!

Mindy sa...

Ja, oj, vad skönt! Fast vi har nog bara två dagar, men det blir ju långhelg! =) Kom på att jag ska på semester så har ju redan tagit ledigt nån dag i juni, haha. Men ingen HEL veckas lov är där, sådetså. Upptäcker du ett sådant får du mer än gärna säga till ;P

Leva i nuet var det ja! =)