måndag 24 mars 2008

Help! - i'm in a bubble

Jag är nog bara trött. Det måste vara så. Hur kan annars allt bara kännas så hemskt efter att jag vaknade efter nån timmes sömn idag? Nu har bubbel-känslan återkommit. Ja, jag känner alltså att jag är i en bubbla, själv, medans jag bara ser på omvärlden där allt är som vanligt. I bubblan finns bara jag, och allt känns så ensamt. Men jag är inte ensam. Det vill jag inte tro iaf.

En uppmaning till alla, have more patience! Många ger upp så lätt. Don't. Allt som oftast finns det nåt att hämta hos varenda människa, bara man har tålamod och lär känna personen bättre istället för att bara få ett dåligt förstaintryck och sen dra vidare.

Blir till att stanna hemma imorgon. I'm not ready for reality yet.. Blir svårare att spräcka min bubbla om jag isolerar mig hemma, det är jag väl medveten om, men en dag till hemma lär inte göra en sån stor skillnad på det.

Help! - i'm in a bubble


Egentligen är jag bara vaken nu för att jag ska ta min penicillin om en timme. Slarvade med den innan och får nu stå mitt kast.

Efterhängsen är det äckligaste i världen att känna sig, och äckligast i världen att vara för båda parter. I'm not going to be some one who are chasing for your attention 24/7. Och inte heller är DU sådan, fastän du sa det till mig. Blandar hej vilt tankar och personer här, så att förstå går nog inte. Rensar bara ut alla mina tankar.

Världen har inte blivit trippelkantig än så länge iaf, och den är förhoppningsvis fortfarande rund imorgon när jag vaknar.

Jag är nog bara trött....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om du inte vill vara ensam i bubblan så bjud in någon dit eller låt någon få sticka hål på den.
Ja, jo, visst det kan kännas jobbigt eller svårt, kanske som ett stort steg. Men det är inte så kul att vara ensam om man inte själv väljer det, och jag tror inte du behöver vara ensam, om du inte vill det.

Håller med dig när det gäller tålamod, folk har för lite sådant i dagens samhälle, alla är så stressade och vill att allt ska gå så fort...

Trippelkantig, nja. Men inte heller rund om man ska vara petig ;-) ... Men ja, vem vet hur jorden ser ut om 50 år, kanske är det en kub då!? Jag menar, vi är snart inne i april och det SNÖAR. Växthuseffekten ska nog inte underskattas!!!

Ge dig tid till att sova ordentligt, bli frisk och du kommer nog kunna se mer "klart". Det är lättare att ta beslut och ha ork till att göra saker när man är pigg och frisk. Men ibland kan man få energi från personer som gör en väldigt glad, man få oändligt med ork och man kan gå och gå och gå och gå och gå....
Man kan alltid söka sig till sådanna personer, de personerna ger sig alltid tid till en, de kallas vänner, och ibland mer än så. =)

Mindy sa...

Jag vill väl inte sitta i min bubbla, hade nån kunnat spräcka den hade jag bett dem för längesedan. Tyvärr fungerar det inte så.

Däremot, kan vänner, som du säger, hjälpa mycket!

Anonym sa...

Sådanna bubblor är nog lite speciella, det är inte bara till att peta på dem med en nål för att de ska spricka. Det krävs finess och mod. Men kanske kan man inte ensam spräcka den, jag tror nog inte det, det krävs att du hjälper till från insidan, samtidigt som en person "meckar" från utsidan!! Ett samspel alltså!

Mindy sa...

Japp, därför är det "help! - i*m in a bubble" PLEASE TAKE ME OUT!!