söndag 9 mars 2008

Rensar igenom tankarna

Det är mycket som snurrat i huvudet ett tag nu. Det gör att obehagskänslan inom mig ibland tar rätt stor plats, allt som oftast pga osäkerhet. Blir skönt med en "allvarlig" vecka med skola och sådant nu efter tre veckor med sena nätter och allmänt slappt schema. Sedan blir det ju lov igen. Men som jag skrev, ångesten inför skolveckan har släppt helt, ska verkligen bli skönt att "slippa" vara så slapp och sova tidigt och gå upp ännu tidigare och äta på regelbunda tider. Ska försöka att inte isolera mig så mycket som jag har tendens att göra annars. Fast en vecka i isolering är inte farligt, bara skönt att leva alldeles själv. För mig själv, med mig själv. Fast jag brukar sakna att prata med folk enbart efter nån dag, vi får se hur det går :)

Det är så lätt att säga något snällt,
det är så lätt att göra en god gärning.
Lätt att bara finnas till när man behövs,
lätt att avvakta när någon vill.
Det är lätt att undvika att komma i dåliga situationer genom att vara ärlig.
Varför ska det då vara så svårt för endel, och så lätt för andra?

Som vanligt i mitt liv på sista tiden har det hänt ännu mer saker. Senast idag eftermiddag. Det var skönt med en lång promenad med min bästa vän och prata ut allt och bara vara ute. När jag kom hem igen vädrade jag mitt rum med fullt öppet fönster och satte på fläkten. Under tiden allt vädrades ut tog jag en lång dusch och sköljde av mig allt.

Dålig sömn pga sena nätter och andra faktorer har ju sin förklaring till att känns lite annorlunda just nu. När allt bra som hänt på sista tiden (ja, mycket bra har faktiskt också hänt även om jag mest använder bloggen som en ventil för att gnälla om allt dåligt så har mycket bra hänt under tiden också) gör sig påmint av små detaljer jag funderar på så börjar jag le och allt känns genast bättre.

Egentligen, just vid detta tillfälle, så mår jag jäkligt bra. Det är verkligen en massa toppar och dalar men nu så är det en topp som är väldigt fylld med stress, rolig stress som jag längtat efter att få känna.
När jag fått iordning knän och min rygg så ska jag träna ur mig allt, jag längtar så otroligt mycket efter att få kunna jogga varje dag som jag gjorde i somras. Vill vill vill vill. Och det ska bli så också!

Till sist. Skönt att komma bort från mitt hem ett tag. Inget direkt fel med att vara hemma. Men det har känts som att det varit mycket negativ energi här på ett tag nu så ett ombyte gjorde det hela bättre.

Ciao!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, vad ska man säga!? Det är lite som du säger, att det känns både bra och dåligt. Jag menar, du verkar inte ha det jättelätt alltid och det känns som om något saknas som gör att du inte känner dig hel. Men sen ibland verkar du väldigt glad och possitiv, vilket ju är skönt! (Av att döma av det man läser på bloggen). Hoppas att det goda vinner över det onda, snart... =)

Jag tror att innerst inne så är alla människor goda. Om de utför en handling som inte är god så beror det troligen/oftast på yttre faktorer, eller något. Kanske sinnesförvirring!? Jag gör ialla fall mitt bästa för att vara snäll, ärlig och allt sådant, och jag hoppas att folk runt omkring mig upplever det som om att jag lyckas!!

Skolan kommer att gå bra! Ibland kan det vara skönt att isolera sig från alla andra. Tänka på sig själv och så. "Glömma" alla andra. Och det är OKEJ. Så länge man inte glömmer alla andra för gott!!

Vi får hoppas på att knäna och ryggen blir bättre. Det är så enaverande att inte kunna få göra det man vill på grund av saker man inte har riktigt makt över, saker som "naturen" avgör.

Visst är det skönt att komma hemifrån ett tag då och då. Få; se saker man kanske inte sett innan och spännande nya upplevelser. Men man ska inte glömma var man kommer ifrån, borta bra men hemma bäst!?! =)

Och du, glöm aldrig att du är bra som du är, du är speciell, på ett bra sätt!

Vissa kanske tycker att du är en stjärna. Men jag tycker inte riktigt det, för jag tycker att du är en måne. Det finns ju nämligen många stjärnor men bara en måne!

Mindy sa...

Tack!