torsdag 27 mars 2008

Om jag någon gång skulle fria till någon, så skulle det bli till.....!

Det fortsätter i härliga spår från gårdagen. Älskar mig själv för att jag städat och gjort det jätteorganiserat, man blir mycket lyckligare av det!

Skolan idag, tss! Först sovmorgon, sen en dubbellektion matte och sedan lunch. Efter det skulle vi haft hudvård, fast idag var läraren sjuk så vi slutade 11:10 exklusive lunchen, så vi gick hem 11:40. Rätt härligt! Knäna kändes mycket bättre idag, har tagit Voltaren & använt mina stödskenor som jag ska.

Sjukgymnasten ringde på bussen hem också! Ska dit om två veckor! :D Jippie. Mitt mål är att vara så pass "fixad" i knä & rygg så att jag kan vara med i Blodomloppet i maj. Tänkte powerwalkingen på 5 km kan vara mitt mål att klara av utan smärta! Längtar längtar längtar!

Sötnosen..

Så tidigt hemma passade jag på att göra en grej jag inte kan avslöja här, det är lite för personligt. Inget dirty! Men, ändå, privat. Hinner två ggr till innan lördag.. I mina planeringar blir det perfekt!

Vädret är bäst just nu! Om jag någon gång skulle få för mig att fria till någon, så hade jag valt att fria till solen. Jag skulle kallat honom Sunny Bunny och han skulle få mig på bra humör hela tiden. Eftersom jag fryser rätt ofta, hade han kunnat värma mig. Brun skulle jag också bli, och jag skulle haft kjol/klänning/shorts varje dag. Enda gångerna vi skulle bråka är när han skiner mig i ögonen, annars hade vi nog haft det fint, Sunny Bunny och jag.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm det är ju bra att dina knän håller på att bli bättre e.tc.
Och du slutade också rättså tidigt jag slutade c.a 15:00 eller nåt men jaja. Lugn dag du har haft i alla fall min har varit rättså bra stressig i skolan idag skulle jag göra en helvetes massa olika saker som inte är särskillt lätt att göra t.ex. Grava en lax eller nåt sånt men jaja min har i alla fall varit skit jobbig idag .. :(
I alla fall kan jag ta det lugnt nu och så ska jag se på "Kitchen Nightmare" senare ikväll :)
Och nu har jag skrivit rättså mkt så jag kan avsluta med ett.

kram // NIklas :D

Mindy sa...

Niklas. Jag vill inte vara otrevlig eller något mot dig, men du får nog ta och ge upp nu. Du vet vad som hänt och vad som INTE kommer att hända. Det är svårt att släppa taget ibland, men vissa gånger så måste man. Jag vill inte, förstå det. Klandra inte dig själv för det, man rår inte för riktigt vad man känner och tycker för personer.

Du vet om att du slänger ut dig själv och ditt hjärta till hajarna när du söker kärleken som du gör? Det är inte bra! Var lycklig som du är! Du behöver inte ha en tjej som ska tala om för dig hur fin du är, dina vänner, familj och andra anhöriga till dig kan tala om det! Lär dig älska dig själv, eller åtminstone, tycka om dig själv lite grann innan du söker efter någon annans bekräftelse och kärlek. Sådan bekräftelse DU söker, den ÄR väldigt härlig när den kommer NATURLIGT! Så, var dig själv, börja umgås mer med dina vänner och ja, en dag kommer du att få höra det du vill höra. Ha tålamod! Så länge hoppas jag att dina vänner finns där för dig.

/Mindy

Anonym sa...

Du har ingen anning om hur svårt det är för mig.. alltså jag kan inte släppa det och jag kan inte ge upp för innerst inne tror jag nog att det endå någon dag kan hända och det är det som får mig att fortsätta och alltså jag är riktigt kär i dig och det är något jag inte kan ge upp och inte kan släppa och jag har varit med mina vänner tillräckligt länge nu och ja jag vill ha nåt annat och jag vill ha DIG jag vill inte spendera alla mina dagar med mina polare utan jag skulle hellre vilja spendera dom med dig.
Men ja jag vet inte nu ju du säger att jag borde ge upp jag vägrar ge upp eftersom jag är kär i dig extremt mkt.. men alltså det ´jag vill är för dig att ge mig en chans och se om du kanske kan lära dig gilla mig på samma sätt som jag gillar dig .

Anonym sa...

Och alltså jag Älskar dig riktigt mkt nu också och då kan jag ju inte bara släppa det eller hur man kan bara inte ge upp på någon man älskar men alltså du skulle aldrig ens tänkt på att ge mig en chans ???

Anonym sa...

Och hur kan du vetta du kanske kan bli kär i mig eftersom du sa själv att du inte känner mig så bra så då kan vi ju lära känna varandra bättre och kanske då kan du lära dig att gilla mig också ..

/niklas

Anonym sa...

Till (främst) Niklas!

Ursäkta att jag lägger mig i. Men vill först säga en sak; Kärlek kommer och går men vänner består. Var rädd om dina vänner och skit inte i dem. Behandla dem med respekt, för tro mig, du vill inte vara utan dem.

Kärlek kan man inte tvinga fram, det är något som ska komma från hjärtat, en känsla som bara bubblar upp. Ibland kan det ta lite tid innan man förstår att det är kärlek och visst behöver man lära känna personen i fråga innan man kan bli kär i den.

Att älska en person är ett enormt starkt ord. Det krävs nästan att man känner varandra utan och innan till och att man spenderat ett tag ihop innan man kan säga att man älskar någon. Intresserad kan man alltid vara av någon man inte känner, men inte älska.

Ibland kan man få en känsla direkt att "detta kommer aldrig gå", "detta är helt fel person för mig" och så vidare. Det är så det är, alla kan inte tycka om alla, that´s life! Och jag förstår/vet att det är hårt att tycka om någon som sen inte tycker om en tillbaka. Men är man en sjyst människa och verkligen tycker om en annan person så är det bästa man kan göra att göra som den vill. Det jag menar är att om den inte tycker om dig tillbaka så lämna den ifred om det är det som personen vill. Det är inte lönt att försöka hålla sig fast i personen och "släpas" efter den var den än går. Det blir bara värre och det slutar med att personen kanske blir riktigt arg. So, let go!

Och du, världen är full av tjejer/kvinnor. Man kan inte låsa sig så mycket för en, för som jag sa, och som alla vet, så tycker inte alla om alla...

Och en viktig sak till, precis som Mindy säger så måste du tycka om dig själv för att andra ska kunna tycka om dig! Och det är inte så lätt alltid, men när du löst det (om det inte redan är löst) så kan du ju ut och spana. Se dig om. Sök på både gamla och nya ställen och du ska se att du hittar någon som tycker om dig för den du är...

Lycka till med allt.

Och du, det bästa du kan göra dig för att glöma Mindy är att isolera dig från henne ett längre tag. Läs inte hennes blogg, skriv inte till henne på msn, maila inte henne, sms:a inte henne. Ingen kontakt på något sätt... Det låter hårt kanske men det är nog det bästa för dig, och för Mindy (om man läser det hon skrivit till dig)..

Peace out

Anonym sa...

Ok Newsflash : jag hatar mig själv dom flesta tycker inte om mig förutom kanske 20 killar i min skola och du sa att det kan ta lite tid ja på c.a 7 månader nu har jag nog kommit på om det är kärlek eller inte ...


Niklas

Anonym sa...

Okej. Verkligen tråkigt att höra att du hatar dig själv! =(... Men regel nummer ett är älska dig själv om du vill bli älskad av andra!

Du får ta en seriös funderare och inse att du är den du är och att du är bra som du är. Alla människor är en unik sammansättning, ingen den andra lik (med lite undantag). Du är speciell och du är bra. Kanske inte är så lätt att tänka så om man inte har så bra flow och mycket går emot en, men det är så det är!

Tyvärr älskar inte alla alla. Eller ja, tyvärr och tyvärr, det är nog bra. För tänk så tråkigt det hade varit då (tror jag)...

7 månader är lång tid. Men det handlar inte bara om tiden, utan vad man gör under tiden också.

Och ja om det har gått 7 månader och du kommit fram till att det är kärlek så kanske Mindy kommit fram till (på samma långa tid) att du tyvärr inte är något att satsa på. Det låter hårt kanske, men ja, livet är hårt ibland! =/.

Jag tycker verkligen att det bästa är att isolera dig från henne och försöka glöma henne. Mindy verkar ganska bestämd på vad hon vill. Det bästa du kan göra, om inte för din egen skull, så för hennes.
Tycker du verkligen om henne så lämnar du henne ifred och önskar henne all lycka i livet och att hon hittar någon som hon tycker om och som tycker om henne.
Hon önskade dig lycka och hon sa att hon trodde att du skulle finna någon...

Och det kommer du göra också!

Så Niklas. Ta dig samman. Snacka med en polare om du behöver snacka. Det kan vara skönt att bara snacka en massa, få ut alla tankar och sådär.

Och glöm inte att du är bra som du är. Där finns någon där ute i världen som kommer tycka om dig för den du är, men du måste först lära dig acceptera dig själv och gilla dig själv! Det är så det fungerar!

Lycka till!

PS. Din lista att göra (för Ditt eget bästa)
1. Isolera dig från Mindy. Ta bort henne från msn. Radera hennes telefonnummer och besök inte hennes blogg.
2. Snacka "ut" med en polare. Det är skönt och aldrig fel. Man kan göra det när som helst och var som helst. På gymmet, över en fika, ja you name it!
3. Fundera seriöst på dig själv. Vem är du och vad är du bra på. Belys dina fina egenskaper. Acceptera dig själv, lär dig leva med dig själv, älska dig själv. Du är bra som du är.
4. Gå ut! (Vet inte hur gammal du är) men du kan gå på puben, till nattklubbar, hemmafester osv. Besök både gamla och nya ställen. Kanske finns någon kärlek närmre dig än vad du tror eller kanske är där en tjej som du inte lärt känna än som du träffar i baren som verkar gullig!?
5. Är inte riktigt en "göra" punkt. Men glöm ALDRIG dina vänner. Det är de viktigaste du har. Många gör det felet att de blir helt upptagna av att leta efter en partner och eller när de hittat en, att de glömmer sina vänner. Vännerna väntar ett bra tag men inte hur länge som helst. Ta hand om dem och behandlade dem som det dyrbaraste du äger.

Ännu en gång lycka till.
Tro på dig själv. Jag tror på dig, utan att känna dig, för jag vet att alla kan om man bara vill!

Anonym sa...

ja ok jag önskar att hon kommer ha ett bra liv jag bara önskade att hon skulle ha det med mig.
Men ja nu när det har blivit så här får jag göra vad jag tänkte på innan och det är att gå in i Lumpen och efter det FN och sen kanske vara där något år.. och förhoppningsvis bli skjuten i huvudet när jag väll är där borta det är vad jag har tänkt göra men om jag skulle varit ihop med någon då så skulle jag inte gått ditt men ja när det nu har blivit så här så får jag göra vad jag hade tänkt... Niklas

Anonym sa...

Okey!!

Lycka till med din militära karriär. Hoppas att du kommer hem helskinnad och att du är till stor hjälp i något krigshärjat land.

Lycka till med allt annat också.

Inget säger dock att du inte skulle kunna bli ihop med någon bara för att Mindy inte ville det. Men jaja.
Good luck!

Elin sa...

Jisses! Vilka kommentarer!! Assa man sitter ju helt klistrad... Inte visste jag att killar kunde va sa gulliga och omtanksamma mot varandra^^ Vi tjejer vill garna tro att ni ar ett gang vilddjur som tar saker som det kommer, gar efter era instinkter och inte oroar er i onodan. Men vi far nog tanka om! haha. Jag atminstone :p