lördag 29 mars 2008

Härligt!

Somnade väldigt sent igår pga dumheter så idag har dagen varit heeeelt uppochned. Istället för att gå och vara supertrött har jag varit jättespeedad. Så speedad att min mattelärare sa åt mig att gå en sväng i korridoren för att lugna ner mig lite, då är det illa.

Gick i stan idag, tanken var att gå själv, hade bara något litet ärende så tyckte inte det var lönt att fråga någon att haka på. När jag väl gick i stan så var både Malin & Emma påhak, trevligt!

Ikväll snackades det väldigt mycket om att jag ska ta ett High School Year i USA. Och att vi ska ta hit en utbytesstudent. Låt det inte bara vara snack, utan att det blir lite action i det hela också. Me want! Allt snackades över en härlig soppa med lax, mums!

Sedan kom Duffey hit och vi hittade på det ena och det andra. Lite hudvård, Let's Dance (Yes!! Tina & Tobias vann!) och en runda ute. Vi hittade ett stort piratskepp! Vi gungade även under månskenet och stjärnorna i en såndär liggunga. Sen åkte vi lite i RallyBettis. Härligt!

Nu ska jag ta en dusch before läggedags, ciao!

18 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för igår Gumpmupp =) SJukt najs som alltid :) "Arrgh, look at their faces and see the wvaes yoho" :D <3<3

Mindy sa...

Hahaha, det var den bästa låten jag hört på länge! Du måste spela in!

Tack själv gulle <3

Anonym sa...

Jag trodde att du sa åt mig att du inte var kär i någon ?
Det verkar i alla fall till mig som att ni 2 praktiskt taget är ihop nu. ...

Anonym sa...

Niklas. Snälla. För allas bästa. Du sa faktiskt att du skulle låta henne vara. Jag tror inte hon blir jätteglad av att du "hänger henne i hasorna" HELA tiden!!!!

Jag tror tyvärr inte att hon tycker om dig "så" och hon vill uppenbarligen inte ens försöka (dvs. hon är bobsäker på vad hon känner för dig).

För din egen skull; sök efter någon annan! =/. Hårt men, ja, det är det bästa, för ALLA!!

Lycka till!

Mindy sa...

Niklas, snälla, SLUTA! Du får faktiskt inte hålla på som du gör!

Vad skulle du gjort om det nu är så att jag är superkär i Duffey? Du kan liksom inte göra nåt åt det, det är mitt val & mitt liv!

Du ska inte bry dig om jag är kär eller inte.. Så länge det inte är dig jag är kär i så behöver du inte bry dig.

En sista sak. Vad jag skrev till dig för ett tag sedan kan dessutom förändras. Ta det inte fel, men du måste verkligen försöka gå vidare. Det fungerar inte som det är nu.

Anonym sa...

Vad jag skulle gjort är att förmodligen krossat killens käke om jag någon gång skulle sett han men annars vet jag faktiskt inte.

// Niklas

Anonym sa...

Ne ok jag skulle förmodligen inte krossat hans käke men jag skulle säkert ha slått han i alla fall.

//Niklas

Anonym sa...

Vad skulle du tjänat på det? Inte mycket. Det låter bara väldigt dumt och osmart.

Om vi nu säger att där finns en kille. Vad har han gjort dig? Du verkar inte känna någon av de Mindy känner. Det jag menar är att om där finns en kille som Mindy känner så verkar det som om att du inte känner honom i alla fall. Och därför har han inte gjort något mot dig! Eller hur?

Vad man känner för någon annan människa rår man inte riktigt för, det bara är/blir så.

Anonym sa...

Men tror du att om jag ser Mindy med sin pojkvän att jag kommer fråga han om han vill gå ut och ta en öl ? jag skiter i om jag känner han eller inte om han skulle varit min bästa vän skulle jag ändå slått han i huvudet.

/ niklas

Anonym sa...

Men lille vän! Varför skulle du göra något över huvud taget? Att slå någon skulle inte hjälpa något, över huvud taget.
Det är ju inte så att någon stulit något som varit ditt, eller hur!? (Om man nu kan säga så, för man äger ju inte någon annan människa. Alla har ett fritt val att tycka om och vara med den som den vill).

Niklas, tagga ner. Lägg ner hela ditt sådanthära projekt, eller vad du nu kallar det. Sök dig någon annanstan, till någon annan. Där är ingen som blir inponerad av ditt "jag är så cool" snack. Tyvärr.

Men lycka till du!

Anonym sa...

Givetvis har den uppmärksamme sett att jag skrivit "Där är ingen som blir[...]". Det rätta är självklart, "Det är ingen som blir[...]".

Tack för att ni har förståelse.






Från det ena till det andra. Vilket himla underbat väder vi blivit välsignade med idag!! Himlen är ljusblå precis som laget vi alla håller av, eller hur!? Haha. Go MFF idag! (Egentligen är jag inte så intreserad av fotboll, men man får ju vara lite patriotisk ibland).

Anonym sa...

Det skulle kanske inte hjälpa någon men jag skulle säkert mått bättre .. //N i k l a s

Mindy sa...

Niklas, ditt välmående får ALDRIG, läs noga nu, AAAALDRIG bli någon annans lidande. För att du ska förstå helt och hållet så förklarar jag noga.

Jag, Mindy, gillar en kille. Killen gillar mig tillbaka. Vi är glada båda två. Du, Niklas, gillar en tjej (mig, Mindy). Jag vill inte vara ihop med dig även om jag inte gett dig någon chans (man behöver inte ge någon en chans för att veta att man inte kommer att passa bra ihop btw!). Du och killen jag gillar känner inte varandra över huvud taget och har aldrig varit elak mot dig. Ska du då, Niklas, slå killen jag gillar för att DU själv ska må bra?

Om du utför den handlingen för att dämpa din ångest/sorgsenhet/(sätt in vad som passar in på hur du mår här Niklas) så genast får du killen jag gillar att må dåligt, dels för att han får ont och dels för att han blir ledsen för att du slår honom när han inte gjort något elakt mot dig. Sen blir JAG OCKSÅ ledsen, för att du slår killen jag gillar och gör att jag tycker synd om honom. Sedan blir jag ledsen pga en sak till, och det är för att DU gör mig besviken, jag vill inte tro att en kille jag pratat med så länge ska göra sådana dumma saker.

Ser du då vad du har gjort? Jag förklarar det tydligt också..
Du mår dåligt, därför slår du killen jag gillar så att båda vi två blir ledsna. Ditt välmående stärks (är lite skeptisk till detta då sådana handlingar brukar medföra ånger) när du slagit honom, och våra välmåenden sänks pga din handling. Alltså, från böran var två personer glada och en ledsen. Genom din handling blir två personer ledsna, och en "glad" (tvivlar starkt på att du mår bättre av slaget då känslan av välmående bara kommer att infinna sig ett kort tag i dig, sedan kommer du märka att jag inte kommer att tycka om dig mer för att du slog honom (snarare mindre), och inte tycka om honom mindre för att han blir slagen. Du vinner alltså absolut ingenting på att slå honom!)

Jag hoppas verkligen du läser och tar till dig, jag menar dig bara väl, alla andra också! Hoppas även att jag var klar nog med vad jag menar, fråga annars!

/Mindy

Anonym sa...

Tycker du uttrycker dig väldigt tydligt Mindy!

Kul att du gillar han killen, är helt säker på att han gillar dig tillbaka då du är en toppentjej. Hoppas att Niklas agerande/snack inte får dig på allt för dåligt humör (jag vet att jobbiga personer kan påverka en ibland).

Lycka till med allt!

Anonym sa...

Men hur kan du vetta i såna fall att du inte skulle passa ihop med mig du har ju inte vågat träffa mig förutom en gång på en fest ju! ..
// NIklas

Anonym sa...

Kan du också bara säga vem det är du gillar till mig ?

/niklas

Mindy sa...

Du har absolut ingen användning av att veta vem det är jag gillar. Det är MITT privatliv som jag helst inte slänger ut på min blogg allt för mycket.

Anonym sa...

Herregud, vilken extremt omogen typ som inte kan göra annat än att snacka om att slåss osv osv, och inte kunna inse fakta!? Undra vad Minnas vän i fråga hade gjort om han läst detta, det hade inte slutat bra.

Jag kan lova denna väldigt speciella underliga typ som kallas Niklas, att han inte vågat sätta ett finger på killen det handlar om, och OM han gjort det, hade han fått många många många gånger dubbelt upp tillbaka!

/Person