tisdag 1 april 2008

The big disappointment / citattävling!

Stora pluggdagen har det varit idag då jag har avslutat många arbeten (som ska vara klara denna veckan) och skrivit mycket på vissa som ska va inne nästa vecka och räknat mycket matte. Jag börjar bli klar med allt redan nu så ser ut att bli en "lugn" vecka trots allt!

Slutade med min penicillinkur igår, woho! Tyvärr är det så att nu saknar min kropp helt försvar så den är känsligare än ever just nu så jag får ändå inte träna på någon dag till :(

Igår lovade jag er ett citat som jag plockade. Den som gissar rätt vinner något jag tycker passar personen bäst!
Citatet lyder såhär: "Varför äta hamburgare ute när jag kan få biff hemma?"
Sammanhanget är otrohet, skriv rätt svar & dina åsikter om otrohet i en kommentar! På fredag avslutar jag tävlingen och korar en vinnare!


Otrohet ja.. Bland det värsta som finns inom kärlek enligt mig! Ingen vill känna sig svartsjuk (vad jag vet), varför ska man då bete sig skumt eller vara i situationer som kan göra någon svartsjuk? Tänk er att vara riktigt svartsjuk och ha ångest över det, man känner sig ju väldigt dum, och sedan få veta att man HADE RÄTT! Den man var med har alltså varit otrogen. Det sårar mer än tusen knivstick.. Don't ever cheat you guys! *angry face*

Bloggtiteln lyder: "The big disappointment" och självklart har jag en anledning till detta. Jag har blivit anklagad för att ha ljugit, som jag förstås inte har. Med tiden ändras saker, hela tiden. Ett exempel på vad jag menar: När jag förra året svarade på frågan hur gammal jag var så sa jag 16 år innan sommaren. Nu är jag 17 år och bara för att jag svarade 16 så ljög jag inte när jag svarade. Det är ett klockrent exempel på hur tiden ändrar saker och ting!
Samma sak var det med mitt svar till den anklagande personen, mitt svar löd på ett sätt DÅ, men nu är NU. (Jag vill inte ha några kommentarer angående detta här av den träffade).

Tack för att ni läste.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad flitig du är. Verkar som om det är många arbeten i skolan nu. Kämpa på så går det säkert bra. Din belöning kommer komma!!

Skönt att slippa penicilinen, men ja som sagt, akta dig för farliga/"räliga" bakterier nu, =)!!

Otrohet; en jobbig och svår fråga men som egentligen är väldigt väldigt VÄLDIGT enkel!! Varför kan man inte bara "hålla sig på mattan". Vara nöjd, eller hur man nu ser på det, med det man har. Att vara otrogen är oerhört svinigt och det går inte ens att beskriva vad man borde känna för en sådan person. Det finns heller inget bra "straff" får någon sådan, inget straff är hårt nog. Att utsätta dem för någon fysisk skada är nog det lindrigaste man kan ge dem (för de som har det i tankarna). Men det är kanske bara mina åsikter!? Hur som helst så är min tanke kring ämnet att om man är otrogen så älskar man inte personen så mycket. Och tycker man inte om en person (på det sättet som man bör tycka om en person om man är tillsammans/sambo/gift) så bör man kanske inte hålla ihop. Går man ens och funderar på att vara med någon annan bör man se över sitt nuvarande förhållande. Det kan kännas hårt/taskigt kanske att göra slut, men tycker man inte om sin partner (älskar den) så är det väl ändå taskigare att fortsätta vara med den och låtsas tycka om den och kanske till och med vara otrogen!
Jag har inga direkt egna erfarenheter av otrohet, jag har aldrig varit tillsammans med någon som varit otrogen och jag har (verkligen) inte varit otrogen själv. Men jag skulle tro att de flesta som varit otrogna ångrar sig efteråt. Man inser att det var ett jäkla misstag. Visst brukar man säga en gång är ingen gång, men tyvärr, detta gäller nog inte otrohet. Självklart finns det de som förlåter sin parner (vissa gång på gång). Jag har många gånger frågat mig, varför? Då jag läste psykologi fick jag (delvis) svaret, och det var att så länge det goda överväger så "stannar" man (tänk er vilken himla bra partner de måste vara i övrigt som får tillbaka sin "kamrat" efter att varit otrogna!!!!!). Men nja, det känns inte som ett svar jag nöjer mig med. Mitt svar skulle nog snarare vara att den som blivit "lurad" och bedragen antingen (eller också) är osäker på sig själv eller rädd för att vara ensam, tyvärr. Ska man ta tillbaka någon som varit otrogen så skulle det krävas en hejdundrande bra förklaring (tveksamt om det finns så bra!?)
Hum, ja, jag har skrivit en del nu känns det som. Jag skulle vilja knyta samman säcken men ja, det blir svårt. Antagligen skulle det bli en del upprepningar om jag skulle göra en ordentlig resume. Men jag nöjer mig nog med att säga. Otrohet är skit och borde inte finnas. Folk borde inte ens fundera på det. Det är så oerhört respektlös, eller nä, det finns nog inget bra ord där egentligen. Och jag själv vill alltid veta sanningen direkt (för den kommer ändå fram förr eller senare) och det bästa är att få veta det direkt då det tar hårdare att få veta i efterhand, men ja. Jag är ytterst tveksam till om man (jag) skulle ta tillbaka någon som varit otrogen mot mig. Man är inte värd något sådant, INGEN är det.
För att komma till citatet så är det ganska uppenbert (i alla fall för mig). Och det är ju att man har det bättre hemma. En biff är bra mycket godare än en hamburgare. Och dessutom få den hemmalagad. Jag ser en fin, mör biff, perfekt kryddad. Medium stekt. Mums. Till det färska spröda grönsaker, någon god dressing. Klyftpotatis och en helt fantastisk bearnesås. Jämför det med en svettig hamburgare i ett ännu svettigare bröd. Några salladsstrå som är oengagerat påslängda och när man lyfter upp den så viker den sig, det droppar fett från den. Man blir illamående helt enkelt. Den är givetvis INTE hemmalagad.
Något du får ute lägger du inte ner så mycket tid på. Du sticker dit, tar det lite lugnt kanske tar det du vill ha och sen går du hem. Visst låter det skönt att slippa anstränga sig så mycket (detta gäller kanske både mat och otrohet, folk är kanske för lata för att orka uppvakta sin älskade och går därför och tar någon annan för det är enklare och det krävs inte lika mycket. Säkerligen går man inte ut alltid utan ibland håller man sig ju hemma. Usch och fy).
Den hemmalagade maten (biffen) lägger man ner tid på. Man behandlar den omsorsfullt och ser till att kombinera (ge) den det som passar, rätt krydda och rätt tillbehör. Givetvis krävs det ju lite mer, men håll med om att resultatet är SÅ mycket bättre!! Det går inte ens att jämföra dem.
Vem som har sagt det; "Varför äta hamburgare ute när jag kan få biff hemma?" har jag inte den blekaste aning om. Men jag håller med personen. Varför ta något halvdant när man kan få något underbart. Tycker man inte att det är "biff" man får hemma så bör man se över sitt förhållande. Det är det som är mest rättvist för alla parter. Man kanske inte behöver bryta upp direkt, men man ska ta upp och prata om det. Spela med öppna kort så slipper man känna osäkerhet och förhållandet blir så mycket bättre. Tillit är A och O för att det ska fungera.

Ja jo, det var nog allt, haha! =)
Hoppas att det var ungefär såhär du hade tänkt dig att man skulle svara för att vara med och tävla =P (jag menar inte innehållsmässigt, för det är ju mina åsikter och så, eller ja. Äh. jag är säkert på att du förstår =)...)

=)

Mindy sa...

Eftersom att jag inte skrev att man skulle kunna vem som sa citatet så kan jag inte heller kräva det (även om det är en fet bonus att lista ut det!!). Så du är med i tävlingen!

Hoppas att någon mer ger sig in i tävlingen så du får lite konkurrans.

Ditt svar var kanoners och jag tror att många kan hålla med dig (I do at least). Kan inte svara eller skriva åsikter om det då det är NI som ska tänka ut något och inte jag.

Lycka till allihopa!

Kram / M

Anonym sa...

Har gjort lite research nu och vill göra ett tillägg till mitt svar. Jag tror att citatet kommer från filmen " A night at the roxbury" och att personen som säger det är Chris Kattan

Anonym sa...

i filmen heter han Doug Butabi glömde jag säga...