onsdag 2 april 2008

Gnäller iväg bacillerna!

Härligt utvilad jag kände mig imorse! Dock så började det kännas konstigt på knäna.. Det visade sig vara utslag av något slag. Under dagen har fler kommit, på en armbåge, på ögonlocket och min ena hand samt vid naveln. Knävecken också! Superstörigt :(

Har börjat få ont i halsen nu också, på den andra sidan (dvs. på den sidan jag inte hade halsfluss). Blir jag sjuk igen vet jag inte vad jag ska ta mig till! Av tidigare erfarenheter hjälper det att gnälla om det, då brukar det gå över & jag slipper bli sjuk. (Ni kanske tycker tvärtom men eftersom jag är jag så fungerar det så för mig!).

Kollade igenom läxkalendern och jag kan faktiskt vila mig idag från pluggandet :) Kommer nog skriva på en svenskauppgift senare idag men för tillfället ska jag ta det lugnt och läsa en tidning. Ligger back, har nu fyra olästa tidningar jag nyss fått (prenumererar på 3 olika tidningar..).

Fortsätt tävla i min citattävling! Annars vinner den enda tävlande, och så lätt ska den personen inte komma undan väl? ;)

Oj vad klockan var mycket! Om jag ska hinna ta det lugnt får jag börja nu!
I'll get ya'll a update later! / M

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad trist det låter med utslagen, hoppas att de försvinner och att det inte är något farligt!

Halsen var nog mindre bra, men ja, det kan ju (förhoppningsvis) bara vara något tillfälligt, kanske "bara" en förkylning. Hoppas att det också försvinner utan att något värre inträffar! Och om du blir frisk av att gnälla så tycker jag att du ska fortsätta!!! =D

Skönt att du ligger bra till det med läxorna. Man måste få vila också!!!

"[...]så lätt ska väl den personen inte komma undan väl?" .. Hahaha!! =)

btw, omröstning har jämnat till sig ytterliggare. Men jag måste ju säga det, att man måste ju vara lite smart för att rösta på "bli supersmart". Det är först om man är lite smart från början som man ser fördelarna med att vara supersmart ;-)... Haha =D

Anonym sa...

"btw, omröstning har jämnat till sig ytterliggare. Men jag måste ju säga det, att man måste ju vara lite smart för att rösta på "bli supersmart". Det är först om man är lite smart från början som man ser fördelarna med att vara supersmart ;-)... Haha =D"

ytterligare, såvida du inte menar längst ut i sängen???

Men det är väl snarare så att om man har ett par övertidsarbetande hjärnceller så vet man att det ju inte skulle vara så kul att vara supersmart för man måste ju då vilja umgås med folk som befinner sig på samma intellektuella nivå och hur lätt är det då att hitta någon att föra ett meningsfullt samtal med?
Eller det här blev kanske lite av "surt sa räven...."

Anonym sa...

Tack för att du rättade till mig där att jag hade ett "g" för mycket. Ibland blir det lite fel när man bara skriver utan att tänka något nämnvärt på det. Och även de bästa gör fel ibland. Man är ju inte mer än människa!

Och sen när det gäller det andra så ja, visst skulle det kunna vara så att man vill umgås med folk som befinner sig på samma intellektuella nivå. Hur lätt det är!? Ja det beror ju på HUR smart man blir. Det finns ju en del geni i dagens samhälle. Och troligen skulle man komma i kontakt med dem på ett eller annat sätt om det visade sig att man helt plötsligt (eller inte) blev väldigt smart. Sen skulle det ju kunna vara så att man kanske gärna delar med sig av sina kunskaper och lär andra så att man får upp dem till sin nivå (eller nästan) och då kan tala med dem om ytterst sofistikerade saker. Men sen om man tänker efter på hur man är i nuläget så går man ju inte runt och rabblar formler och svåra matematiska problem bara för att man nu besitter kunskaper om hur man kan lösa dem, eller hur!? Utan man kan ju vara vanligt dödlig också och prata "vardagsprat" utan att känna att det kliar i huvudet på en. Jag tror att om man är supersmart så skulle man nog ha förståelse för de som inte är lika smarta och även kunna bedriva ett samtal med sådanna personer. För om man är supersmart så har man förståelse, man förstår. Och gör man inte det, ja då är det ju synd och man kanske borde ha valt något annat om man nu kunde det.

Men om vi då ska analysera alla de andra alternativen när vi ändå är igång!?
Superstark. Jaha, men om man då ska lyfta något lätt råkar man då kasta iväg det för man är så himla stark att man inte kan hålla igen? (Jämför det, om man är supersmart så behöver man inte ge utlopp för det hela tiden).
Och om man kan bli osynlig när man vill; Ja visst kan det vara skönt att bara bli osynlig när något jobbigt/pinsamt händer. Men det är verkligen bra att fly från allt jobbigt. Man kan då inte diskutera det riktigt och man lär sig inget direkt av det inträffade. Ibland kan det vara bra att ta en diskussion (där man ser varandra), för människor gör som så att de bedömmer hur folk reagerar genom att studera varandra (kroppsspråk/ansiktsuttryck) och inte enbart av vad som sägs.
Till sist; supersnabb. Jag säger bara, kul att ta en promenad med en sådan person eller kanske gå på stan!? Njä. Den hade ju sprungit iväg och varit borta på nolltid.

Så ja, summan av kardemumman är väl att det finns nog både för och nackdelar med alla superkrafter.

Men det är kul att prata om det. Trevligt att du tog upp det! =)

Mindy sa...

Du har inte tänkt på att de som väljer bli osynlig kanske redan är supersmarta så de inte behöver välja att bli det? ;)

Plus att du glömmer att man kan välja när man ska använda sina krafter eller inte. Bara för att man är superstark måste man inte vara det hela tiden, eller om man är osynlig, då är du inte för resten av ditt liv utan stänger av och sätter på när du själv behagar!

/ M

Anonym sa...

haha. Ja jo det kan ju så vara. Men i min mening så menar jag att man blir Suuuuuupersmart (det finns ingen så smart som jag tror att man blir) =D =P

Ja jo, precis, det var dit jag ville komma. Man väljer ju själv när man vill ge utlopp för sina superkrafter, så även om man skulle vara supersmart. Man behöver ju inte jämt gårunt och tala om för alla hur ljus blir till (för att ta ett löjligt exempel som inte är så svårt egentligen men ja, du förstår :P)

Så ja.. Haha... Man ska välja det man själv vill (vilket ju borde vara supersmart enligt min mening, haha :D )

Mindy sa...

One word: Tssssssss!