tisdag 8 april 2008

Premier / pluggdag / Mindy tipsar!

Idag blev jag glad då jag märkte att mina premier kommit! De bestod av en stor och en liten necessär i rosa med vita prickar (ohyggeligt fula) och två produkter från Goldwell.

Premierna
Goldwellprodukterna är ett schampoot Kerasilk Rich Care för torrt & skadat hår (well, det fungerar nog på mitt också!). Man utlovas att få lent, glänsande och mjuk hår som silke. Det kostar 104 kr för 250 ml, säljs enbart hos frisörer.
Den andra produkten är Flat Marvel Straight som är ett flattening balm som ska göra håret helt rakt utan en enda krusning, det ska räta och släta ut håret till nästa tvätt. Inbyggt värmeskydd till plattång och fön. Det kostar 173 kr för 100 ml och säljs enbart hos frisörer.
Jag testar produkterna på lördag och återkommer då med resultaten!

http://www.goldwell.se/?q=node/341
http://www.goldwell.se/?q=node/342. Länkar till Goldwell's produkter!

Hela dagen har gått åt till att plugga, plugga, plugga... Vi slutade tidigare idag, redan vid 11:10 så fick mycket tid över, toppen! Jag struntade i fiskcurrysoppan (?) och åkte hem för en god laxsoppa istället. Efter det var det pluggtajm, men något hände.. och jag vaknade mer än 2,5 h senare.

Det gjorde ingenting idag eftersom att jag hademycket tid och dessutom vaknade på bra humör (inte ofta det händer när jag somnar under dagen). Sen blev det plugga av! Först kemin som går bra, sedan räknade jag matte i några timmar (ja, timmar!) och nu precis skrev jag nyss klart labbrapporten. Har lite engelska till torsdag också, men den blev jag så gott som klar med igår. I'm sick of it now..

Bara två dagar till att uthärda, sen är det studiedag! =)

Lånade fem böcker idag om Jung, Freud & hans drömtydning, två om drömtydning och en om promenader (ja, jag är ju ett promenadfreak!). Böckerna är till mitt projektarbete och de verkar vara väldigt intressanta! Hade tänkt läsa lite i dem idag men känner att mina ögon behöver vila sig ifrån en massa text för tillfället. Ironiskt nog så skriver jag blogg, men det är inte samma sak!

Tips:
Charm's bodylotion är superbra! Var först väldigt skeptisk eftersom att den inte går in i huden med en gång, man blir albinovit först i några minuter och man får verkligen arbeta in den i huden (då försvinner det vita). När jag sedan märkte hur len och mjuk man blev av lotionen när den verkligen gått in i huden så blev jag väldigt glad att jag har 500 ml Charm-lotion kvar! (iaf nästan 500 ml...).

/ M

3 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt snygga necessärer ju!! ;-) =D...

Maten i skolan var verkligen ingen höjdare. Och är det någon som har förstått vad de menar med Mat+NO=Sant eller vad det nu står på "matkalländer" om tisdagarna ett tag framöver!?

Låter som om du varit effektiv med skolarbetet som vanligt! Du är duktig du! Själv har man inte överdrivet mycket att göra just nu, vilket är skönt. Men det går i perioder så ja. Men men, är ledig i morgon och sen blir det långhelg fre-sön, NAJS! =P

Mjuk och len, ja då var det väl en bra bodylotion antar jag!! =)

Mindy sa...

Jag vet!
Haha, det står Mat+NO=Sant för att på tisdagarna är det sk. matlabb på alla grundskolor då dem får se hur man kokar potatis och vad som händer med potatisen osv.. De utforskar lite kökskemi kan man säga, ett par tisdagar framöver.
Eftersom att vi går på gymnasiet och redan vet sådant så har dem valt att inte låta oss ha kökskemi. Men vi har däremot samma matsedel som alla grundskolor och därför så står det så varje tisdag!
våran skola har gjort en matsedel till oss där den maten vi ska ha på tisdagar står med, har inte ni det?

Jag brukar inte direkt vara sträv i huden så kan inte uttala mig hur bra den mjukar och lenar upp människor som inte har "Normal-len" hud. På mig fungerar den iaf toppen!

Anonym sa...

Okej okej. Där ser man. Jag vet faktiskt inte om vi har någon sådan matsedel, det är möjligt! =P... Haha

Okej, haha. =)