måndag 14 april 2008

Keso + banan = Gott, nyttigt & smidigt

Det mesta av mitt dåliga humör gick över när jag fick lätta mina tankar lite... Sökte även sommarjobb innan jag lade mig vilket känns bra. Har redan sökt men det känns som om att man måste kämpa för att få något!

Skönt med en ny skolvecka :) Gillar rutiner, knasigt nog. Vill veta vad som ska hända och när. Nu vet jag hur skolveckan kommer att se ut och kan därefter planera tid för läxläsning och fritid/träning! Ser ut att bli en relativt skön vecka :) Matteprov på torsdag bara och lite annat "småtrams". Nästa vecka däremot, den blir inte rolig! Det jag vet än så länge är att vi har tre prov, två läxförhör (ett av dem känns som prov) och en labbrapport. BLÄ! Snart börjar dessutom nationella.

Så sjukt med Engla. Mannen som gjorde det måste haft en eller två skruvar lösa. Skönt att han erkände! Sådanahär historier berör mig, det svider i mig när jag tänker på hur Englas mamma har det. Hon har en lång och jobbig process framför sig... Hoppas inte media pajar för mycket för henne.

Minikeso. Addera en banan och voilá! - ett smart mellanmål

Till något annat. Kan tipsa om keso & banan på "riktigt" nu då jag frågat en kostvetare vad han tycker om det. Superbra mellis! Keson innehåller mycket proteiner och inte så mycket fett, bananen innehåller kolhydrater och lite fibrer. Ett lätt sätt att få i sig lite av allt! Dock tyckte han inte att minikeson som jag äter är att föredra, vanlig keso med lite högre fetthalt rekommenderade han mig. Det kan jag inte säga hur ni ska göra, det beror såklart från person till person. Sen att det smakar illa i början... Det går över, vissa saker går att "lära" sig äta. Nu smakar det jättebra! Precis som med havregrynsgröten tog det ett tag innan det gick att äta helt "smärtfritt".

Ta nu mina ord med en liten nypa salt då det låter mycket värre än vad det är!

/ M

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att veta vad man ska göra är inte bara skönt utan också bra. Men sen är det klart att det ibland kan vara kul med små överaskningar!

Angående Engla så, ja vad säger man!? Klart man blir berörd, det är ju helt sjukt. Och att mannen som gjorde det skulle ha en eller två skruvar lösa är nog bara en av sakerna som är fel på honom =S

Man kanske skulle ta och prova dendär keson. Låter som ett bra mål efter ett hårt träningspass (om det innehöll många proteiner!)
Har dock en fråga. Det finns mini och vanlig keso och du säger att den vanliga innehåller mer fett, är det den enda skillnaden eller skiljer det i t.ex. protein innehåll också!?
Tack på förhand för hjälpen experten! ;-)

Mindy sa...

Jag har inte kollat på innehållsförteckningarna och jämfört, men kan definitivt kolla upp det!