måndag 7 april 2008

Mini/lättmjölk bättre än sportdrycker efter styrketräning!

Dagen har varit härlig trots att jag somnade jättesent och varit trött hela dagen. Enda sedan jag gnällde över koncentrationsproblem förra veckan så har jag fått världens superkoncentration och får jättemycket gjort på effektivaste sätt! Att gnälla kanske hjälper mer än man tror?

På bussen påväg hem träffade jag på Markus, den andre idag, och vi bor också åt samma håll så vi gick en bit på vägen.
När jag kom hem pluggade jag kemi en stund, och nu sitter jag fortfarande med min labbrapport eftersom att en Henke kom hit för ett snack i min soffa. Alltid skönt att prata om viktiga saker!

Malin har klippt sig idag, enligt horoskopet så skulle hon göra stora förändringar för att stärka sin självkänsla, så blir spännande imorgon om hon kommer i snaggat eller inte ;) Fast det fick hon inte för mig, hon är söt som hon är :)

Visste ni att minimjölk eller lättmjölk faktiskt är bättre än sportdrycker efter styrketräning? Genom att dricka mjölken så ökar man den "magra" muskelmassan, alltså muskelfibrerna i kroppen och man främjar läkningen i musklerna efter den hårda belastningen. I a f om man ska tro på amerikanska forskare!

Snart börjar det andra avsnittet av Cashmere Mafia som jag självklart ska se, hehe. Först ska jag bara skriva lite till på min labbis..

/ M

4 kommentarer:

Anonym sa...

Står där något om hur "bra" mellanmjölk eller standradmjölk är!? (I förhållande till sportdrycker osv.)

Gäller detta enbart sportdrycker (så som powerade och Prips Energi) eller även t.ex. proteinpulver och sådant?

Haha!! =D

I övrigt, kul med koncentrationen!
Hur blev hennes hår? Godkänt? =P Sen ska man nog inte stirra sig blind på horoskop!! Tycker jag i alla fall, haha!!

Är programet (CM) fortfarande bra? =P

Mindy sa...

Nepps, inget med standardmölk eller mellanmjölk. Det är för det är högre fetthalt.

Det stod bara "sportdrycker", så det är lite fri tolkning där!

Hon toppade det lite så hon är lika söt som vanligt :)

Och ja, CM är fortf bra! Klart att de tar allt till sin yttersta gräns, men det är TV, hahaha!

Anonym sa...

Okej okej, bra att veta!!


Jo TV kommer alltid vara TV, på både gott och ont!! =P

Goth sa...

Förlåt?