söndag 6 april 2008

Träning / recension

Träningen kändes super! Krafterna var verkligen tillbaka och jag kunde köra som vanligt utan att det var jobbigt eller allt för ansträngande. Jag tog träningsbilder på mig själv med camen, samtidigt som jag försökte att inte synas (ansiktet). Mina armar ser faktiskt liiiite trimmade ut!


Ett mer eller mindre lyckat försök till att visa att jag inte är helt otränad trots en månads uppehåll

27 Dresses - recension

Filmen är 1 h, 47 min vilket känns kul, filmer av samma genre brukar vara lite kortare och därav lite mindre innehåll men denna hade en röd tråd genom hela och det var lika kul hela tiden, det fanns inga partier av filmen då jag tröttnade.

Katherine Heigl som "Jane" i 27 Dresses

Den handlar om Jane, en tjej från N.Y. som är den eviga brudtärnan på sina väninnors bröllop och hon är tjejen som aldrig säger nej utan sätter alla andra i första rummet hela tiden. Enda sedan hon var liten har bröllop varit hennes passion, både att gå på dem och läsa om dem i tidningen. Hon har sedan länge varit kär i sin chef och hennes önsketankar om att det ska bli de två krossas totalt när hennes syster Tess återvänder hem och vänder uppochned på hela Janes liv. Samtidigt som Jane får problem med sin lillasyster har hon en efterhängsen kille, Kevin, hack i häl efter sig hela tiden som försöker lära henne att kunna säga nej.

Såklart att filmen är lite puttinuttig och att man kan räkna ut hur det ska sluta redan efter 20 minuter, det är inget att sticka under stol med, men jag gillar den ändå! Det är en riktig film i feel-good anda! Katherine Heigl spelar som jag skrev innan, väldigt bra! Hon kan gå in i sina roller och gör det med bravur. James Marsden spelar Kevin i filmen och "svenska" Malin Åkerman spelar lillasystern.

Den får 4 M av 5. Motiveringen till att den inte får alla 5 är för att den är just så förutsägbar. Jag gillar sötsliskiga filmer, men de får gärna komma med oväntade vändningar som gör att man får tänka om. Bör tilläggas att det är en tjejig film....

Värd att ses? JA!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att komma igång och träna igen, men framförallt att det kändes bra också!!

Filmen verkar bra! =P