söndag 6 april 2008

Promenad + plugg

Efter den härliga gulaschsoppan min mamma lagade till middag idag så tog jag en promenad. Målet var att köpa hem lite bananer till keson jag äter vareviga dag för att få i mig tillräckligt med proteiner. I början var keso väldigt, väldigt mystiskt för mig, det smakade verkligen knasigt. Men nu, efter nån vecka så är det yummie! När jag väl kom ut (har ju inte kunnat promenera pga knäna) så kände jag hur härligt det är att gå, så jag tog en extrasväng innan jag kom till affären på ca. 35 minuter. I affären träffade jag Markus (inte samma som igår, utan en kille som gick i min förra klass på grundskolan). Vi pratade och promenerade hem tillsammans eftersom vi bor på samma håll. Vi snackade om allt möjligt, det är kul att träffa på gamla klasskompisar man inte ser så ofta!

När jag kom hem blev det pluggeliplugg för hela slanten och så har det varit resten av kvällen, förutom en tepaus i min myshörna :) Ska fortsätta plugga lite till om en liten stund men kände att koncentrationen började svika så då kunde ett inlägg på bloggen kanske hjälpa!

Det är underligt, hur vissa personer som man tycker om kan ge en så mycket energi och glädje! Visst är det härligt att få möjlighet till att ha sådana underbara energigivande människor omkring sig? Åh, bara tanken av några speciella vänner (eller särskilt en av dem) gör mig på bra humör!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha <3 gulaschsoppa ^_^

Anonym sa...

Vad bra att du kunde ta en liten promenad :) Keso är rätt kul, jag äter det med apelsin ibland.