tisdag 15 april 2008

Nu får ni förklaringen till vita fläckar på naglarna!

Imorse blev det så brådis till skolan att jag inte hann göra mig iordning, dvs. sminka mig och välja ut kläder (brukar alltid göra det dagen innan men inte idag..). Anledningen till detta var att min brors flickvän skulle till Tivoli där hon extraknäcker, och hon ska få in mig o en vän där. Och så är det så att jag har ett danskt/engelskt CV som jag tidigare skrivit till Tivoli. Det ville jag såklart skicka med henne när hon skulle dit så det blev att skicka över filer, ändra om i Word, fixa en bild att ha osv.. Sen skrek pappa att det var dags att sticka, och där satt jag i pyjamas, ofixad. Fast vet ni en sak? Jag överlevde dagen ändå, med bravur! (Hann dock byta från pyjamas till något mer skolvänligt).

Härligt med så mycket soooool, solade mig på Malmö C när jag väntade på bussen hem =)

Välmanikyrerade naglar i fransk manikyr & i formen square nail

Något jag alltid stört mig på är när folk eller framförallt jag själv fått en vit fläck på min nagel och alla kommenterar och säger att det är brist på kalcium eller vad de nu tror att det är. Men det är fel fel FEL! Den vita fläcken/strecket uppkommer pga ett lätt tryck på nageln när den bildas. Det kan också uppkomma fläckar på naglarna pga sjukdom eller en nervös chock, fast det är mer ovanligt. Så sluta nu tjata om kalciumbrister hit och dit och börja smörja in era nagelband varje kväll så slipper ni vita fläckar!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Okej, bra att veta med naglarna :) Jätteskönt med sol ja!

Anonym sa...

Verkilgen skönt med sol! Hoppas du får jobbet på Tivoli! =)

Intressant att veta det med naglarna, men jag tycker inte att jag brukar ha vita stäck och så, och då smörjer jag ändå ALDRIG in mina naglar...
Men men, har väl haft tur! =)

Anonym sa...

Verkilgen skönt med sol! Hoppas du får jobbet på Tivoli! =)

Intressant att veta det med naglarna, men jag tycker inte att jag brukar ha vita stäck och så, och då smörjer jag ändå ALDRIG in mina naglar...
Men men, har väl haft tur! =)

Anonym sa...

Ekar det här inne?

Mindy sa...

Haha, knasboll ;)