onsdag 3 september 2008

Feel good

Godmorgon! Ny dag och nya tag, eller hur? Så äckligt hurtbulligt uttryckt men så är det! Försöker nämligen peppa mig själv inför den tråkigaste skoldagen i veckan.. Två 1.5 h lektioner och en 3 h lektion på eftermiddagen. Inte direkt det roligaste. Längtar nästan lite tillbaka till 40- och 60minuterslektionerna man hade på grundskolan.

Dieten fortsätter bra. Inga snedsteg än så länge. Blev mer klart igår att jag verkligen vill när jag testade kläder och såg mig själv.. Haha. Hatar sådana speglar! Fast det fina med det hela är att det bara är små petitesser som ska rättas till och inte gå ned 15 kg, här handlar det högst om 2-3 kg. Och då menar jag högst, eftersom att det syns väldigt tydligt om någon i normal/smal storlek lägger på eller går ned nåt kilo. Man ska inte hålla på för mycket med sådant men man ska definitivt trivas med sig själv tycker jag!

Jag innan skolan förra veckan
Alltid tyckt så, är det något man faktiskt kan ändra på för att stärka sitt självförtroende och välbefinnande så ska man väl göra det? Vare sig det är att slinga håret, gå ned/upp i vikt eller kanske tatuera sig. Man lever bara en gång och min filosofi är att leva så bra som möjligt under tiden man kan! Därför ska man inte överdriva åt något håll heller, skaffa sig kanske 20 nya tatueringar och sedan tro att man ska bli lyckligare eller att gå ned alldeles för mycket i vikt i tron att allt kommer att bli så mycket bättre då. För nej, så fungerar det inte. Lite kan vi stärka oss själva med småändringar, men om man verkligen är i behov av mer styrka kan man inte ta till kroppen som medel att höja sig själv. Det sitter inuti. Oftast handlar det om något helt annat om man mår dåligt. Så jag hoppas att alla där ute mår jättebra och om ni inte göra det, ta tag i era problem så snabbt ni bara kan så att ni kan bli friska så snabbt som möjligt och kunna njuta av livets små ting :)

Nu ska jag och pappa köra till skolan och han till jobbet! /Mindy

Inga kommentarer: