onsdag 17 september 2008

Några visa ord från kostvetaren

Är ju inne på min tredje dietvecka av fem och so far har det gått bra. Igår blev det ingen direkt dietdag i Köpenhamn och inte heller hos Martin där jag fick tårta. Även om min mage trasslade till det så var det off the diet men som alla bra dietister säger så är det bara att börja med nya tag direkt efter man gått lite utanför linjerna. Det är ett hälsosamt leverne, kunna unna sig någon gång ibland (kanske inte när man är på diet) och sedan bara fortsätta med sin vanliga diet (diet betyder inte diet som i att banta utan ett sätt att äta på). Många tänker nämligen "åh nu har jag redan fuskat idag, då kan jag lika gärna äta slarvigt hela veckan och börja om igen på måndag", sluta upp med det och börja redan samma dag eller dagen därpå!

Idag har det blivit gröt, äpple, skollunch och nu snart mer än 6 h senare ska jag äta fiskgratäng som står i ugnen. Fick med våld dela på den, bankade den i vår fina bänk X antal gånger, haha. Men itu gick den och jag fick min önskade storlek på den. Medans jag väntar avnjuter jag ett glas grönt te :)

Känner mig väldigt pluggig nu, ska utnyttja det och göra det jag skrev om förut. Har dessutom en psykologiläxa jag kan börja på. Uppdaterar senare hur pass duktig jag varit!

/Mindy

Inga kommentarer: